kept in its paroles

Catalan translation: "prometia de paraula"

17:34 Oct 19, 2018
English to Catalan translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: kept in its paroles
Estic traduint un text d'una revista que parla del moviment estudiantil d'Eslovènia a principis dels setanta. El passatge en concret parla de com els estudiants lluitaven contra el règim comunista fent oposició des dins. Diu això:

"We attempted to lean on certain things that the regime kept in its paroles in a declarative manner, and use them against the regime".

No entenc què vol dir "keep in its paroles", ni ho documento enlloc. Si em podeu ajudar a entendre el sentit de la frase us estaré molt agraïda :)
Helena Borrell Carreras
Spain
Catalan translation:"prometia de paraula"
Explanation:
Hola, Helena,
crec que ha de voler dir que el règim es comprometia de paraula o que prometia que faria certes coses però que no complia les seves promeses, i que els estudiants ho utilitzaven per pressionar el règim (suposo que retraient-li que no complia). A l'enllaç que adjunto hi ha la definició d'aquest sentit del terme "parole" en anglès.

Origin

Late 15th century: from Old French, literally ‘word’, also ‘formal promise’, from ecclesiastical Latin parabola ‘speech’; compare with parol.
Selected response from:

Assumpta Anglada
Spain
Grading comment
Moltes gràcies! Al final ha quedat així: "Ens vam emparar en certes coses que el règim havia promès de paraula obertament i les vam utilitzar en contra seva".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4"prometia de paraula"
Assumpta Anglada
4Mantenido literalmente
Miquel Ferre


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mantenido literalmente


Explanation:
El text diu literalment:... "Que el régimen mantuvo en sus palabras" fan servir paroles, paraules en francès
Salutacions cordials

Miquel Ferre
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Gràcies per les vostres aportacions!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Berni Armstrong: While you are probably right, the original is written in terrible English. "We attempted to lean on the regime by insisting that they kept to their word" might have been what the author was trying to say, but that is not what they have written.
22 hrs
  -> Thank you Berni, I think you are right giving the key of the meaning

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"prometia de paraula"


Explanation:
Hola, Helena,
crec que ha de voler dir que el règim es comprometia de paraula o que prometia que faria certes coses però que no complia les seves promeses, i que els estudiants ho utilitzaven per pressionar el règim (suposo que retraient-li que no complia). A l'enllaç que adjunto hi ha la definició d'aquest sentit del terme "parole" en anglès.

Origin

Late 15th century: from Old French, literally ‘word’, also ‘formal promise’, from ecclesiastical Latin parabola ‘speech’; compare with parol.


    https://en.oxforddictionaries.com/definition/parole
Assumpta Anglada
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Moltes gràcies! Al final ha quedat així: "Ens vam emparar en certes coses que el règim havia promès de paraula obertament i les vam utilitzar en contra seva".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search