non-white races

Catalan translation: races no caucàsiques

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-white races
Catalan translation:races no caucàsiques
Entered by: Maria Rosich Andreu

22:30 Apr 20, 2004
English to Catalan translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
English term or phrase: non-white races
It was the alleged inferiority of the non-white races that supposedly legitimised taking over countries and subordinating them to second class status.

Actualment: Va ser la presumpte inferioritat de les races no blanques que justificava que en prenguessin el poder dels països i els subordinessin a un estatut de segona classe.

Bé, sé que queda molt malament. No trobo millor manera de dir "non-white races".
Timothy Barton
races diferents de la blanca
Explanation:
És una altra opció. Però, com que a la frase anterior a l'esmentada segurament ja s'hi anomena la raça blanca, jo posaria "les altres races".
Selected response from:

Teresa Miret
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1no caucàsiques
Maria Rosich Andreu
5races diferents de la blanca
Teresa Miret
4de color
Rocío Boada del Sol (X)


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
no caucàsiques


Explanation:
Una idea. Com que "raça caucàsica" es el que normalment entemen per "raça blanca", suposo que et pot servir.

Salutacions,
Maria

Maria Rosich Andreu
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  swisstell
7 mins
  -> gràcies :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de color


Explanation:
Ja sé que aquesta expressió no és "políticament" correcta, però es fa servir molt (massa pel meu gust), i crec que és una altra opció vàlida.
Sort!!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 9 mins (2004-04-21 23:40:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ja sé que els que som \"blancs\", també som de color, però això es diu, i molt, malgrat que sigui políticament incorrecte, com deia al meu comentari.

Rocío Boada del Sol (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
Grading comment
Els blancs també són de color. Mireu la vostra pell. És segur que no sou "blanca" pertot arreu. Donat que el va escriure Diane Abbot (sé que no ho sabieu), crec que aquest terme no és apropriat.
The asker has declined this answer
Comment: Els blancs també són de color. Mireu la vostra pell. És segur que no sou "blanca" pertot arreu. Donat que el va escriure Diane Abbot (sé que no ho sabieu), crec que aquest terme no és apropriat.

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
races diferents de la blanca


Explanation:
És una altra opció. Però, com que a la frase anterior a l'esmentada segurament ja s'hi anomena la raça blanca, jo posaria "les altres races".

Teresa Miret
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 2




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search