an Indian war-elephant with a tower

Croatian translation: indijski borbeni slon s kulom

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:an Indian war-elephant with a tower
Croatian translation:indijski borbeni slon s kulom
Entered by: Ivana Zuppa-Baksa

11:40 Mar 29, 2012
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Art, Arts & Crafts, Painting / Roman monuments
English term or phrase: an Indian war-elephant with a tower
na slici na glinenom tanjuru nalazi se ratnički slon na kojem je nekakvo postolje za ratnika, ne znam kako taj tower prevesti na hrvatski - hvala
Ivana Zuppa-Baksa
Croatia
indijski borbeni slon s kulom
Explanation:
Indijski borbeni slon s kulom

....Godine 1527 Vida, episkop Albai, objavio je pesmu o šaha između "Apolo" i "Merkur". Kule su utvrđenja na leđima slona. Evropski šahisti su preuzeli opis. Na kraju su izostavili reč slon iz naziva figure u svakodnevnoj upotrebi.

Zanimljive su promene imena figure "borna kola" , koje simboliziraju promene u tehnici ratovanja. Stariji naziv bio je "toranj" ili "kula", što se odnosi na drveni toranj, koji se koristio u opsadi. Danas je nazivamo "top". Pretnja toj figuri naziva se "šuh".....

za pojam "borbeni slon" pogledajte ovdje
http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/2722732009/pod...
Selected response from:

alz
Croatia
Grading comment
Hvala, alz!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8kula
Mira Stepanovic
5 +3indijski borbeni slon s kulom
alz
4 +1indijski borbeni slon s nosiljkom (za strijelca)
Davor Ivic


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
an indian war-elephant with a tower
indijski borbeni slon s kulom


Explanation:
Indijski borbeni slon s kulom

....Godine 1527 Vida, episkop Albai, objavio je pesmu o šaha između "Apolo" i "Merkur". Kule su utvrđenja na leđima slona. Evropski šahisti su preuzeli opis. Na kraju su izostavili reč slon iz naziva figure u svakodnevnoj upotrebi.

Zanimljive su promene imena figure "borna kola" , koje simboliziraju promene u tehnici ratovanja. Stariji naziv bio je "toranj" ili "kula", što se odnosi na drveni toranj, koji se koristio u opsadi. Danas je nazivamo "top". Pretnja toj figuri naziva se "šuh".....

za pojam "borbeni slon" pogledajte ovdje
http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/2722732009/pod...


    Reference: http://www.sahovskicentar.org/sah-opste/istorija-saha
    Reference: http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/2722732009/pod...
alz
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala, alz!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ipv
3 hrs

agree  dkalinic
8 hrs

agree  pikzibner
1 day 12 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
an indian war-elephant with a tower
kula


Explanation:
http://povjesnicar.blog.hr/
U bitki protiv perzijskog kralja Darija kod Gaugamele 331. p. K. vojnici Aleksandra Makedonskog nemalo su se iznenadili ugledavši slonove s drvenim kulama na leđima iz kojih su ih gađali strijelci.

http://www.airlandseaweapons.com/blog/519383-indian-elephant...
It is not clear when fighting towers were first used on elephants' backs within India.

Evo i slike :-) :
http://www.plasticsoldierreview.com/review.aspx?id=349

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2012-03-29 12:12:27 GMT)
--------------------------------------------------

To jest - indijski borbeni slon sa kulom

Vidim da se "war elephant" prevodi i kao "borbeni slon":
http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/2722732009/pod...
Zarobljeni su i borbeni slonovi. Ukratko, bio je to katastrofalan poraz Perzijanaca i najvjerojatnije jedna od najvećih pobjeda Aleksandra Velikoga.


Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vesna Maširević
13 mins
  -> Hvala!

agree  zoe1
1 hr
  -> Hvala!

agree  Vili Sorgo
1 hr
  -> Hvala!

agree  ipv
2 hrs
  -> Hvala!

agree  Ana Tomic
4 hrs
  -> Hvala!

agree  Jakov Milicevic
7 hrs
  -> Hvala!

agree  dkalinic: Valjda indijski borbeni slon s kulom. Napišite cijeli odgovor, a ne samo dio.
8 hrs
  -> Hvala, u pravu ste, izvinjavam se, povela sam se za pitanjem kolegice "ne znam kako taj tower prevesti na hrvatski " ali sam ipak naknadno dodala ceo odgovor. Nažalost tehničke mogućnosti mi ne dopuštaju da to sada ispravim ali se može uneti u glosar.

agree  pikzibner
1 day 12 hrs
  -> Hvala!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
an indian war-elephant with a tower
indijski borbeni slon s nosiljkom (za strijelca)


Explanation:
Prijedlog

Davor Ivic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic: Kula je bolje jer ta "nosiljka" ima takav izgled.
6 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search