volatile matter

Croatian translation: isparljive/hlapive tvari; hlapivo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:volatile matter
Croatian translation:isparljive/hlapive tvari; hlapivo
Entered by: danijela

12:22 Oct 15, 2004
English to Croatian translations [PRO]
Energy / Power Generation
English term or phrase: volatile matter
Radi se o specifikaciji ugljena za termoelektrane (steam coal).
danijela
isparljive/hlapive tvari; hlapivo
Explanation:
volatile > ...isparljiv...
(http://www.tkuzmic.com/dictionary/index.php?word=volatile&su...

"...pod pojmom "antracit" podrazumijeva se kameni ugljen čiji sadržaj hlapive tvari nije veći od 14% (računano na suhi proizvod bez mineralnih tvari)..."
(http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2003/2696E3.htm)

"Suhom destilacijom ugljena (zagrijavanje bez pristupa zraka) ostaje kruti ostatak - koks, a iz ugljena izlaze hlapive tvari - hlapivo.
...
Metoda po Radmacheru: - uzorak ugljena cca 1 g (odvaga) se zagrijava u lončiću s poklopcem, u el. peći na 850-900 °C u trajanju od 4 minute. Nakon hlađenja odvaže se kruti ostatak K."
(http://www.fsb.hr/NewsUpload/2003_02_15_823_Podloge_GM_vjezb...

NAPOMENA:
"Isparljiv/hlapiv" znači: "onaj koji može ispariti" - pod određenim uvjetima (temperatura), a inače ne isparava/hlapi, a "isparavajući" bi značilo: "onaj koji (stalno) isparava". Pošto je za isparavanje ovih tvari iz ugljena potrebna vrlo visoka temperatura, te tvari nikako nisu "lako hlapive" (lako isparljive/hlapive tvari su one koje isparavaju/hlape na sobnoj temperaturi - alkohol, aceton, benzin i sl).
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
Hvala svima, no u ovom kontekstu mi najbolje odgovara vaš prijedlog.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5isparljive/hlapive tvari; hlapivo
V&M Stanković
5lako hlapiva tvar
Ingrid Lovric
4isparavajuća tvar
Sonja Bulesic Milic


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
isparavajuća tvar


Explanation:
The various gasses and tars driven off during coalification including hydrogen, carbon monoxide, carbon dioxide, water, and methane.



    Reference: http://smtc.uwyo.edu/coal/library/glossary
Sonja Bulesic Milic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lako hlapiva tvar


Explanation:
iako je i isparavajuća tvar točno, ovaj izraz je češće u uporabi

Ingrid Lovric
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
isparljive/hlapive tvari; hlapivo


Explanation:
volatile > ...isparljiv...
(http://www.tkuzmic.com/dictionary/index.php?word=volatile&su...

"...pod pojmom "antracit" podrazumijeva se kameni ugljen čiji sadržaj hlapive tvari nije veći od 14% (računano na suhi proizvod bez mineralnih tvari)..."
(http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2003/2696E3.htm)

"Suhom destilacijom ugljena (zagrijavanje bez pristupa zraka) ostaje kruti ostatak - koks, a iz ugljena izlaze hlapive tvari - hlapivo.
...
Metoda po Radmacheru: - uzorak ugljena cca 1 g (odvaga) se zagrijava u lončiću s poklopcem, u el. peći na 850-900 °C u trajanju od 4 minute. Nakon hlađenja odvaže se kruti ostatak K."
(http://www.fsb.hr/NewsUpload/2003_02_15_823_Podloge_GM_vjezb...

NAPOMENA:
"Isparljiv/hlapiv" znači: "onaj koji može ispariti" - pod određenim uvjetima (temperatura), a inače ne isparava/hlapi, a "isparavajući" bi značilo: "onaj koji (stalno) isparava". Pošto je za isparavanje ovih tvari iz ugljena potrebna vrlo visoka temperatura, te tvari nikako nisu "lako hlapive" (lako isparljive/hlapive tvari su one koje isparavaju/hlape na sobnoj temperaturi - alkohol, aceton, benzin i sl).

V&M Stanković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 20
Grading comment
Hvala svima, no u ovom kontekstu mi najbolje odgovara vaš prijedlog.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search