Certified cheque

Croatian translation: potvrđeni ček

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Certified cheque
Croatian translation:potvrđeni ček
Entered by: PurpleV

16:18 Jan 12, 2017
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Stručna bankarska terminologija
English term or phrase: Certified cheque
Treba mi egzaktni termin na hrvatskom jeziku da znam kako točno reći banci što mi treba. Dakle, potreban mi je izričito termin koji banke koriste.
PurpleV
potvrđeni ček
Explanation:
see refs
Selected response from:

Daryo
United Kingdom
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2potvrđeni ček
Daryo
4potvrđeni/barirani ček
LogosART
Summary of reference entries provided
Barirani ček vs Potvrđeni ček
Daryo

  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
certified cheque
potvrđeni/barirani ček


Explanation:
certified cheque > potvrđeni/barirani ček

ENGLESKO-HRVATSKI
bankarstva, osiguranja i ostalih financijskih usluga

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2017-01-12 18:09:48 GMT)
--------------------------------------------------

certificirani ček
Osobni, privatni ili nebankovni ček kojeg banka (trasat) kod koje izdatnik (trasant) ima odgovarajuće pokriće, na njegov zahtjev prihvaća (akceptira), odnosno potvrđuje (certificira), upisujući na njemu jednu od klauzula: “certified”, “good”, “all right” ili “accepted” uz potpis ovlaštene osobe i upis datuma prihvata. Time banka potvrđuje sigurnost čeka jer je ona rezervirala čekovnu svotu radi honoriranja do izminuća roka propisanog za njegovu isplatu te se obvezala kao isključivi čekovni dužnik. Prema hrvatskom pravu izjava o akceptu koja bi se stavila na ček nema čekovno-pravnog učinka, a trasat ne može ujedno biti i avalist, pa pitanje tumačenja potvrde čeka prema hrvatskom pravu ostaje otvoreno.
http://nazivlje.hr/english/term/certificirani-cek/28480/


LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maja Čaprić
3 hrs
  -> Hvala lijepa! Greetings!

disagree  Daryo: one right answer and one wrong - no good, especially when money is at stake ... You give someone the possibility to pay you by a crossed cheque instead of a certified cheque and you would be really asking for serious financial troubles for yourself!
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
certified cheque
potvrđeni ček


Explanation:
see refs

Daryo
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.Đapo
1 day 20 hrs
  -> Hvala!

agree  Mira Stepanovic
4 days
  -> Hvala!




Reference comments


4 hrs
Reference: Barirani ček vs Potvrđeni ček

Reference information:
Barirani ček

Barirani ček vrsta obračunskog čeka, čija se posebnost sastoji u tome što je na licu precrtan s dvjema dijagonalno i međusobno usporedno povučenim crtama, a može se naplatiti samo preko banke, i to obračunom, a ne u gotovu novcu. Njegov imatelj ne stječe neposredno pravo potraživati predaju novca od banke, već ima pravo zahtijevati pripis čekovne svote saldu na svom računu.

Karačić, Trojezični rječnik bankarstva
http://www.moj-bankar.hr/Kazalo/B/Barirani-ček


Potvrđeni ček

Potvrđeni ček (engl. certified check, njem. bestätigte Scheck) je ček koji na svom licu sadrži potvrdu trasata da pokriće kod njega zaista postoji, te da će postojati do isplate čeka. Takvom naznakom trasat jamči za isplatu čeka u okviru roka za njegovo podnošenje za isplatu.

Potvrda se najčešće očituje riječju good, certified ili approved. Prema hrvatskom pravu izjava o akceptu koja bi se stavila na ček nema čekovno-pravnog učinka, a trasat ne može ujedno biti i avalist, pa pitanje tumačenja potvrde čeka prema hrvatskom pravu ostaje otvoreno.
http://limun.hr/main.aspx?id=22643&Page=3


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2017-01-12 22:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

Barirani ček = nema nikakve garancije da ima pokriće u trenutku naplate

Daryo
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search