Living History

Croatian translation: oživljena povijest

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Living History
Croatian translation:oživljena povijest
Entered by: Andreja Ciković

09:46 Feb 18, 2011
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - History
English term or phrase: Living History
Baš kao na Wikipediji:
Living history is an activity that incorporates historical tools, activities and dress into an interactive presentation that seeks to give observers and participants a sense of stepping back in time. Although it does not necessarily seek to reenact a specific event in history, living history is similar to, and sometimes incorporates, historical reenactment. Living history is an educational medium used by living history museums, historic sites, heritage interpreters, schools and historical reenactment groups to educate the public in particular areas of history, such as clothing styles, pastimes and handicrafts, or to simply convey a sense of the everyday life of a certain period in history.
Andreja Ciković
Croatia
oživljena povijest
Explanation:
http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/1992002008/kar...

Turistička zajednica, zakedno s općinom Pakoštane, te su u Vranu pristigli stručnjaci za oživljenu povijest kakvih kod nas još uvijek ima skoro isključivo u sjevernim krajevima Hrvatske. "Vitezovi zelingradski", "Aureus Unicornis" iz Gornje Stubice i Dubočki streličari iz Karlovca te udruga "Stari zanati" iz Koprivnice svojim su majstorstvom doista uspjeli brojne posjetitelje prenijeti u razdoblje trinaestog ili četranestog stoljeća brojnimn eksponatima, ali i izvedbom različitih programa.

http://www.zadarskilist.hr/clanci/31082009/povijesne-premije...

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2011-02-18 09:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mint.hr/default.aspx?id=1538

U Poslovnom klubu kulturnog turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavljen je "Sajam vlastelinstva Dubovac", projekt oživljene povijesti karlovačkog kraja. Riječ je o turističko-edukativnoj manifestaciji koja će se ove godine održavati između 14. svibnja i 2. lipnja na starom gradu Dubovcu u Karlovcu. Ovaj kulturno-turistički projekt, prvi put održan prošle godine, u dva je tjedna imao više od 15 tisuća posjetitelja.

--------------------------------------------------
Note added at 19 Min. (2011-02-18 10:06:04 GMT)
--------------------------------------------------

Naime, Hrvatskoj nedostaje jedno važno iskustvo u interpretaciji njezine baštine. Nedostaje djelovanje muzeja na otvorenom, unutar kojih se razvila living history (oživljena povijest), metoda interpretacije baštine a koja je već i istupila iz muzejskog okvira i sudjeluje u oblikovanju događaja srodnih ovom našem. Ilustracije radi, najbolje je da domaću publiku podsjetim na projekt «žive slike» kojeg već oko pet godina priređuje Muzej grada Zagreba u posljednjem fašničkom vikendu.

Usredotočimo se, stoga, na glavne aktere i glavne instrumente «oživljene povijesti» koje možemo poticati i razvijati tako da popunimo ove praznine na našoj muzejskoj sceni odnosno na polju interpretacije baštine.
http://www.hgk.biznet.hr/hgk/fileovi/7005.doc
Selected response from:

Kornelija Halkic
Bosnia and Herzegovina
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1žive slike
Ivana Kahle
3 +1oživljena povijest
Kornelija Halkic
4živuća povijest
Martina Pokupec (X)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
living history
živuća povijest


Explanation:
prijedlog :)

http://www.google.hr/#hl=hr&xhr=t&q="živuća povijest"&cp=1&p...

možda još i "doživljaj povijesti"

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-02-18 09:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tzgsb.hr/living_hr.htm

Gostima koji u Slavonski Brod dođu posredstvom putničkih agencija bit će omogućeno aktivno sudjelovanje u programima živuće povijesti koji se, uz angažman kostimiranih konjanika, vojnika i tvrđavskih zanatlija, izvode u tvrđavi Brod

Martina Pokupec (X)
Croatia
Works in field
Native speaker of: Croatian

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
living history
žive slike


Explanation:
Tako to zovu u Muzeju grada Zagreba:
http://dalje.com/hr-scena/zive-slike-u-muzeju-grada-zagreba/...

Ivana Kahle
Germany
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bonafide1313: ovaj izraz pamtim još iz najranijih školskih dana ... mislim da se tako već dugo i uobičajeno nazivaju opisana uprizorenja povijesnih situacija iz različitih područja koja nemaju neki "dramski zaplet" nego služe u edukativne, ilustrativne i slične svrhe
1 day 13 hrs
  -> Hvala :-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
living history
oživljena povijest


Explanation:
http://www.hrvatski-vojnik.hr/hrvatski-vojnik/1992002008/kar...

Turistička zajednica, zakedno s općinom Pakoštane, te su u Vranu pristigli stručnjaci za oživljenu povijest kakvih kod nas još uvijek ima skoro isključivo u sjevernim krajevima Hrvatske. "Vitezovi zelingradski", "Aureus Unicornis" iz Gornje Stubice i Dubočki streličari iz Karlovca te udruga "Stari zanati" iz Koprivnice svojim su majstorstvom doista uspjeli brojne posjetitelje prenijeti u razdoblje trinaestog ili četranestog stoljeća brojnimn eksponatima, ali i izvedbom različitih programa.

http://www.zadarskilist.hr/clanci/31082009/povijesne-premije...

--------------------------------------------------
Note added at 10 Min. (2011-02-18 09:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mint.hr/default.aspx?id=1538

U Poslovnom klubu kulturnog turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavljen je "Sajam vlastelinstva Dubovac", projekt oživljene povijesti karlovačkog kraja. Riječ je o turističko-edukativnoj manifestaciji koja će se ove godine održavati između 14. svibnja i 2. lipnja na starom gradu Dubovcu u Karlovcu. Ovaj kulturno-turistički projekt, prvi put održan prošle godine, u dva je tjedna imao više od 15 tisuća posjetitelja.

--------------------------------------------------
Note added at 19 Min. (2011-02-18 10:06:04 GMT)
--------------------------------------------------

Naime, Hrvatskoj nedostaje jedno važno iskustvo u interpretaciji njezine baštine. Nedostaje djelovanje muzeja na otvorenom, unutar kojih se razvila living history (oživljena povijest), metoda interpretacije baštine a koja je već i istupila iz muzejskog okvira i sudjeluje u oblikovanju događaja srodnih ovom našem. Ilustracije radi, najbolje je da domaću publiku podsjetim na projekt «žive slike» kojeg već oko pet godina priređuje Muzej grada Zagreba u posljednjem fašničkom vikendu.

Usredotočimo se, stoga, na glavne aktere i glavne instrumente «oživljene povijesti» koje možemo poticati i razvijati tako da popunimo ove praznine na našoj muzejskoj sceni odnosno na polju interpretacije baštine.
http://www.hgk.biznet.hr/hgk/fileovi/7005.doc

Kornelija Halkic
Bosnia and Herzegovina
Works in field
Native speaker of: Croatian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic: Ovo je u biti najbolji prijedlog.
8 hrs
  -> Hvala Davore! :-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search