holding a person in slavery or servitude

Croatian translation: stavljanje drugog u ropski ili njemu sličan odnos/uspostava ropstva ili njemu sličnog odnosa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:holding a person in slavery or servitude
Croatian translation:stavljanje drugog u ropski ili njemu sličan odnos/uspostava ropstva ili njemu sličnog odnosa
Entered by: John Farebrother

15:53 Aug 1, 2019
English to Croatian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminal law
English term or phrase: holding a person in slavery or servitude
Offences of Human Trafficking, Slavery and Forced Labour
The Modern Slavery Act 2015 ("the 2015 Act") consolidates existing offences of human trafficking and slavery and encompasses trafficking for all forms of exploitation. It came into force on 31 July 2015.
The Act repeals and replaces offences of human trafficking arising under section 59A Sexual Offences Act 2003 (inserted by section 109 of the Protection of Freedoms Act 2012) and section 4 Asylum and Immigration (Treatment of Claimants) Act 2004. The Act also repeals and replaces the offence of holding another person in slavery or servitude or requiring another person to perform forced or compulsory labour arising under section 71 Coroners and Justice Act 2009.
The new offences arising under the 2015 Act are set out below under respective headings of Human Trafficking and Slavery, Servitude, Forced and Compulsory Labour. For offences that pre-date 31 July 2015, hyper-links to relevant legislation are included. In cases where the offence is a continuing offence (such as slavery or forced labour) and straddles the date of commencement, the case should be prosecuted under the offence in force at that time. This may necessitate a number of offences arising from similar conduct being included in the indictment under the relevant legislation in force at the time.
John Farebrother
United Kingdom
stavljanje drugog u ropski ili njemu sličan odnos/uspostava ropstva ili njemu sličnog odnosa
Explanation:
Članak 105. Kaznenog zakona RH "Ropstvo":

"Tko kršeći pravila međunarodnog prava stavi drugog u ropski ili njemu sličan odnos ili ga drži u takvom odnosu, kupi, proda, preda ili posreduje u kupnji, prodaji ili predaji takve osobe ili potiče drugog da proda svoju slobodu ili slobodu osobe koju uzdržava ili se o njoj brine, kaznit će se kaznom zatvora od jedne do deset godina."


Članak 106. Kaznenog zakona "Trgovanje ljudima":

"Tko uporabom sile ili prijetnje, obmanom, prijevarom, otmicom, zlouporabom ovlasti ili teškog položaja ili odnosa ovisnosti, davanjem ili primanjem novčane naknade ili druge koristi radi dobivanja pristanka osobe koja ima nadzor nad drugom osobom, ili na drugi način vrbuje, preveze, prevede, skriva ili prima osobu ili razmjenjuje ili prenosi nadzor nad osobom radi iskorištavanja njezinog rada putem prisilnog rada ili služenja, uspostavom ropstva ili njemu sličnog odnosa..."
Selected response from:

Elio Verbanac
Croatia
Grading comment
Hvala. I drugo predlozi su bili odlični, ali više bazirani na riječniku međunarodnih institucija.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Ropstvo (odnos ovisnosti s ciljem iskorištavanja na različite načine), servitut i prisilan rad
Tanja Vernić
4stavljanje drugog u ropski ili njemu sličan odnos/uspostava ropstva ili njemu sličnog odnosa
Elio Verbanac
Summary of reference entries provided
držati osobu u ropskom ili podčinjenom odnosu
ipv

  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stavljanje drugog u ropski ili njemu sličan odnos/uspostava ropstva ili njemu sličnog odnosa


Explanation:
Članak 105. Kaznenog zakona RH "Ropstvo":

"Tko kršeći pravila međunarodnog prava stavi drugog u ropski ili njemu sličan odnos ili ga drži u takvom odnosu, kupi, proda, preda ili posreduje u kupnji, prodaji ili predaji takve osobe ili potiče drugog da proda svoju slobodu ili slobodu osobe koju uzdržava ili se o njoj brine, kaznit će se kaznom zatvora od jedne do deset godina."


Članak 106. Kaznenog zakona "Trgovanje ljudima":

"Tko uporabom sile ili prijetnje, obmanom, prijevarom, otmicom, zlouporabom ovlasti ili teškog položaja ili odnosa ovisnosti, davanjem ili primanjem novčane naknade ili druge koristi radi dobivanja pristanka osobe koja ima nadzor nad drugom osobom, ili na drugi način vrbuje, preveze, prevede, skriva ili prima osobu ili razmjenjuje ili prenosi nadzor nad osobom radi iskorištavanja njezinog rada putem prisilnog rada ili služenja, uspostavom ropstva ili njemu sličnog odnosa..."


Elio Verbanac
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 24
Grading comment
Hvala. I drugo predlozi su bili odlični, ali više bazirani na riječniku međunarodnih institucija.

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ropstvo (odnos ovisnosti s ciljem iskorištavanja na različite načine), servitut i prisilan rad


Explanation:
Treba upozoriti i na terminologiju, koja može dovesti do zabluda. EKLJP u čl. 4. st. 1. zabranjuje servitut, a hrvatski prijevod upotrebljava sintagmu „ropstvu sličan odnos“.
Zabrana je ropstva, servituta i prisilnog rada predviđena i u čl. 4. EKLJP-a, ali i u Povelji o temeljnim pravima Europske unije u čl. 5. (izričaj je potonje zapravo preuzet iz EKLJP-a, no uz eksplicitno uvrštavanje zabrane trgovine ljudima, a izostavljanje iznimaka koje se ne smatraju oblicima prisilnog rada). Svi se slučajevi tumače in linea s postojećim međunarodnim ugovorima i standardima, osobito uzimajući u obzir praksu ESLJP-a. Navedena djela primarno su povrede ljudskog dostojanstva, no riječ je i o povredi drugih sloboda i prava, kao što su sigurnost, pravo na rad, pravo na izbor zanimanja i jednakost radnih uvjeta, prava djece, radnička prava, sloboda kretanja i sl. Spomenuto određenje ropstva predstavlja općeprihvaćenu definiciju, koja podrazumijeva povezivanje s modelom imovine ili vlasništva.
Suvremenim oblicima više odgovara povezivanje ropstva s pojmovima kontrole nad osobom i manifesta posjedovanja. Smjernice Bellagio-Harvard svakako su pridonijele boljem razumijevanju ropstva donoseći novo tumačenje i, što je još važnije, konkretizaciju suvremenih manifesta ropstva. Lišenje je drugi naziv za otimanje ili oduzimanje, koje je apsolutan pojam, i ako je to bila intencija autora tih smjernica, onda je riječ bitno jednostavno redundantna, a ostatak defi nicije upućuje na izrazito restriktivno shvaćanje ropstva. S druge strane, polazeći od teze da je intencija bila upozoriti na znatnu kontrolu nad osobnom slobodom (kretanja i odlučivanja), bolji termin bio bi ograničenje (restriction). Utoliko bi ropstvo bilo praktičnije tumačiti kao bitno ograničenje osobne slobode usmjereno na odnos ovisnosti u znatnoj mjeri i s ciljem iskorištavanja na različite načine
Izvješćem generalnog tajnika UN-a o ropstvu, trgovini robljem i drugim oblicima ropstva iz 1953., gdje se nabrajaju pojedina obilježja ropstva: mogućnost prodaje, korištenja u punom radnom kapacitetu bez ograničenja, rezultati rada vlasništvo su gospodara bez davanja kompenzacije, mogućnost transfera vlasništva, trajnost statusa ili stanja bez prekida, prenošenje statusa ipso facto na potomke. Treba dodati i nemogućnost svojevoljnog prekida takva stanja.
Porobljavanje (enslavement) dio je statuta internacionalnih sudišta, čije su temelje razvoja postavili tribunali u Nürnbergu i Tokiju. Svi kasniji statuti sadrže to djelo oblik zločina protiv čovječnosti.
Određenje tzv. servituta ili služenja predstavlja još teži izazov s obzirom na to da nema isključivog međunarodnog instrumenta koji ga regulira. Riječ je o ljudskoj eksploataciji vrlo sličnoj ropstvu, koja ne manifestira ovlasti koje se uobičajeno povezuju s vlasništvom. ESLJP je servitutom označio specifičnu formu prisilnog ili obveznog rada (teži oblik), pri čemu je ključno poimanje žrtve da je njezino stanje trajno i da se situacija neće promijeniti. Dodatno, kućni servitut uključuje suptilnije forme prisile radi postizanja pokornosti, odnosno prisilu koja dovodi do obavljanja rada. Osim tih obilježja spominje se i obveza da osoba živi na tuđem imanju.
Oblike servituta, odnosno ropstvu sličnih odnosa, pobrojala je i definirala Dopunska konvencija o ukidanju ropstva, trgovine robljem i instituta i praksi sličnih ropstvu iz 1956. godine. Riječ je o četiri oblika: dužničko ropstvo (debt bondage), kmetstvo (serfdom), servilni brak (servile marriage) te iskorištavanje djeteta (child exploitation).

Europska konvencija o ljudskim pravima - čl.4.
Povelji o temeljnim pravima Europske unije u čl. 5.
Kazneni zakon -Zločin protiv čovječnosti - Članak 90. (144/12)






    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/PDF/?uri=CELEX:12007P/TXT&from=EN
    https://www.zakon.hr/z/98/Kazneni-zakon
Tanja Vernić
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8




Reference comments


14 hrs peer agreement (net): +2
Reference: držati osobu u ropskom ili podčinjenom odnosu

Reference information:
Exploitation: exploitation of the prostitution of others or other forms of sexual exploitation, forced labour or services, slavery or practices similar to slavery, servitude or the removal of organs.
Izrabljivanje: iskorištavanje prostitucije drugih ili drugih oblika seksualnog iskorištavanja, prisilni rad ili usluge, ropstvo ili odnose slične ropstvu, podčinjavanje ili odstranjivanje organa.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=LEGISSUM...


    https://zakonipropisi.com/hr/zakon/kazneni-zakon/105-clanak-ropstvo
ipv
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 26

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  bonafide1313
2 hrs
  -> Hvala! :-)
agree  Martina Peraic
3 days 4 hrs
  -> Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search