comminution

Croatian translation: Višeiverni prijelom kosti

21:45 Jan 7, 2021
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / ortopedija
English term or phrase: comminution
A comminuted (kah-muh-NOOT-ed) fracture is a type of broken bone. The bone is broken into more than two pieces.
Andreja Ciković
Croatia
Croatian translation:Višeiverni prijelom kosti
Explanation:
Višeiverni prijelom - kada se kost prijelomi, i pri tome se ona na mjestu prijeloma zdrobi na više uloma.Još može da se nazove i "kominutivni (mrvljivi, zdrobljavajući prijelom). To je ozbiljniji prijelom, kao poslijedica dijelovanja jake mehaničke sile. Teško veoma zarasta. Postoje jednostavniji prijelomi, tipa: poprečni (transferzalni), kosi, spiralni - površi na mjestu prijeloma su zakrivljene. Postoji i segmentni prijelom (ili fraktura, puknuće) kosti, kada se ona prijelomi na dva ili više mijesta, pa se prosto dobiju tri ili više dijelova. Postoji "nalom", ili nepotpuni prijelom (kost nije skros prijelomljena, negi dijelomično). Postoji "avulzija", kada se okrajak kosti odlomi.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2021-01-08 10:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

Na ovom dole priloženom linku, imate prikaz dotičnog tipa prijeloma, 5. je po redoslijedu. Ispod piše: kominutivni (mrvljivi) prijelom. Ali, u hrvatskoj se koristi izraz, općenito, "višeiverni prijelom", pa ću pridodat još jedan link. Na drugom linku vam piše: Kost se na mijestu prijeloma može zdrobiti u više ulomaka (i to se naziva "višeiverni prijelom") :

https://www.google.com/url?sa=i&url=http://www.msd-prirucnic...

https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=50340


--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2021-01-08 12:30:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ovdje postoji jedan slajd, što je ujedno i diplomski rad za Sveučilište u Zagrebu. Pominje se da je "Kominucija višeiverni prijelom cjevaste kosti" (14 stranica). Koristi se, također, i termin "nepravilni prijelom".

https://www.slideshare.net/DominaPetri/kosti-i-zglobovi
Selected response from:

Ninoslav Matijevic
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kominutivna fraktura
alz
4 +2Višeiverni prijelom kosti
Ninoslav Matijevic
Summary of reference entries provided
ref.
bonafide1313

  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Višeiverni prijelom kosti


Explanation:
Višeiverni prijelom - kada se kost prijelomi, i pri tome se ona na mjestu prijeloma zdrobi na više uloma.Još može da se nazove i "kominutivni (mrvljivi, zdrobljavajući prijelom). To je ozbiljniji prijelom, kao poslijedica dijelovanja jake mehaničke sile. Teško veoma zarasta. Postoje jednostavniji prijelomi, tipa: poprečni (transferzalni), kosi, spiralni - površi na mjestu prijeloma su zakrivljene. Postoji i segmentni prijelom (ili fraktura, puknuće) kosti, kada se ona prijelomi na dva ili više mijesta, pa se prosto dobiju tri ili više dijelova. Postoji "nalom", ili nepotpuni prijelom (kost nije skros prijelomljena, negi dijelomično). Postoji "avulzija", kada se okrajak kosti odlomi.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2021-01-08 10:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

Na ovom dole priloženom linku, imate prikaz dotičnog tipa prijeloma, 5. je po redoslijedu. Ispod piše: kominutivni (mrvljivi) prijelom. Ali, u hrvatskoj se koristi izraz, općenito, "višeiverni prijelom", pa ću pridodat još jedan link. Na drugom linku vam piše: Kost se na mijestu prijeloma može zdrobiti u više ulomaka (i to se naziva "višeiverni prijelom") :

https://www.google.com/url?sa=i&url=http://www.msd-prirucnic...

https://www.enciklopedija.hr/natuknica.aspx?id=50340


--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2021-01-08 12:30:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ovdje postoji jedan slajd, što je ujedno i diplomski rad za Sveučilište u Zagrebu. Pominje se da je "Kominucija višeiverni prijelom cjevaste kosti" (14 stranica). Koristi se, također, i termin "nepravilni prijelom".

https://www.slideshare.net/DominaPetri/kosti-i-zglobovi

Ninoslav Matijevic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Korana Lasić
4 hrs
  -> Hvala vam puno :)

agree  bonafide1313
6 hrs
  -> Hvala vam puno.

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kominutivna fraktura


Explanation:
ili kominutivni prijelom.

U standardnoj medicinskoj praksi najčešće se upotrebljava ovaj termin


    https://repozitorij.mef.unizg.hr/islandora/object/mef%3A1479/datastream/PDF/view
alz
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Korana Lasić
47 mins




Reference comments


20 mins peer agreement (net): +2
Reference: ref.

Reference information:
https://bib.irb.hr/datoteka/848253.Trauma_final-1.pdf

usitnjeni (komunitivni) prijelom

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 14 hrs (2021-01-10 12:42:02 GMT)
--------------------------------------------------

*kominutivni, ispričavam se, tek sad sad vidjela tipfeler...

bonafide1313
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 80

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Daryo
30 mins
  -> Hvala!
agree  Korana Lasić
15 hrs
  -> Hvala, Korana!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search