ecotourism

Croatian translation: Ekoturizam

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ecotourism
Croatian translation:Ekoturizam

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
20:55 Feb 27, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Social Sciences - Tourism & Travel
Additional field(s): Environment & Ecology
English term or phrase: ecotourism
Definition from Quality tourism:
Ecologically sustainable tourism with a primary focus on experiencing natural areas that foster environmental and cultural understanding, appreciation and conservation.

Example sentence(s):
  • In many situations, however, ecotourism fails to deliver on its promise. Many researchers have studied ecotourism's failures as well as its successes. Amazon interactive
  • Responsible tourism – or ecotourism – in hotspots and high-biodiversity wilderness areas can be both a sustainable economic alternative and a successful conservation strategy. Conservation International
  • Ecotourism encompasses a spectrum of nature-based activities that foster visitor appreciation and understanding of natural and cultural heritage and are managed to be ecologically, economically and socially sustainable. Tourism Queensland
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Ekoturizam
Definition:
Ekoturizam je način putovanja suvremenih i ekološko osviještenih turista kojim se podupire očuvanje prirodnog okoliša i kulturnog naslijeđa, te suradnja s lokalnom zajednicom.
Selected response from:

vladowsky
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +5Ekoturizam
vladowsky
4 +3ekološki turizam
BUZOV


Discussion entries: 10





  

Translations offered


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
Ekoturizam


Definition from Kukljica.hr:
Ekoturizam je način putovanja suvremenih i ekološko osviještenih turista kojim se podupire očuvanje prirodnog okoliša i kulturnog naslijeđa, te suradnja s lokalnom zajednicom.

Example sentence(s):
  • Ekoturizam je način putovanja suvremenih i ekološko osviještenih turista kojim se podupire očuvanje prirodnog okoliša i kulturnog naslijeđa, te suradnja s lokalnom zajednicom. - Kukljica.hr  
  • U svrhu sprecavanja negativnih ucinaka koje sa sobom nosi masovni turizam, stvoren je novi koncept odrzivog razvoja turizma i nazvan je EKOTURIZAM. Ekoturizam bitno umanjuje rizik eksploatacije turisticki atraktivnih podrucja, ali uz obavezu postivanja odredjenih limita, cije prekoracenje umanjuje planetarnu i osobnu kvalitetu zivljenja. - Ecotravelnet  
vladowsky
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  eleonora_r: Definitivno
4 mins

Yes  Damir Culjat
6 hrs

Yes  BUZOV: može, ali nije 'definitvno' u duhu jezika, nego je kopija Saksonskog izraza ... koja može proći, ali predstavlja, premda sadrži 2 strane (udomaćene) riječi, SAKAĆENJE hrvatskog jezika (t.j. nepotrebno svođenje na neki drugi manje 'generativan' jezik) .
6 hrs

Yes  Andreja Ciković: Ekoturizam, baš kao što postoji i cikloturizam: www.cikloturizam.com/
13 hrs

Yes  Davorka Herceg-Lockhart: Slazem se, sto krace i jednostavnije.
14 hrs

No  bonafide1313: kao izraz u marketinškom sloganu, "brend" ili slično - da, ali kao hrvatski prijevod izraza "ecotourism" - po mom mišljenju ne, to nije u duhu hrvatskog jezika
18 hrs

Yes  Svjetlana Nevescanin
2 days 12 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ekološki turizam


Definition from own experience or research:
… jednostavno tako ...
Ekologija je bila Glavna_Tema još 1970-tih godina ... kada
a) su tek izlazili prvi 'kalkulatori' (elektronička računala-'kompjutori' sa samo 4 osnovne računske operacije)
b) o računalima (kompjutorima) u današnjem smislu još nije bilo ni govora
c) kada je njemački jezik bio daleko zastupljeniji (volumenski - po broju govornika i stručnjaka) od engleskoga ... što je izmjenio prodor računala-kompjutora s EN govorećega područja... počev od prvoga računala Apple - 1973...
----------
However iliti zumbeispill, u današnjem računalstvu dominantan jezik ne znači da moramo obavezno i nekritički (zato što nam se ili ne dade razmišljati ili se osjećamo superiornije ili više "IN") birati NEPRIRODNE u hrv. jeziku konstrukcije
-----------------------------------
Sjetimo se:
A) Mađaronizacije
B) Germanizacije (austrijske)
C) Italijanizacije ( u Dalmaciji)
D) Srbizacije (1918- 1984 otprilike) ...
----------------------------------------
I prisjetimo se "postulata" A.G. Matoša (barem oni koji su ga čuli), a koji glasi:
"NIJE GRIJEH PRIHVATITI RIJEČ IZ TUĐEGA JEZIKA U SVOJ JEZIK ... ALI, PRVO SI OBAVEZAN POTRAŽITI IMAŠ LI RIJEČ U SVOMU JEZIKU !"

Example sentence(s):
  • Zašto uvijek treba "dokazivati toplu vodu" ... = Google: Rezultati 1 - 10 od približno 143.000 za ekološki turizam. http://www.google.hr/search?hl=hr&newwindow=1&q=ekolo%C5%A1ki+turizam&meta= Rezultati 1 - 10 od približno 61.200 za ekoturizam http://www.google.hr/search?hl=hr&newwindow=1&q=ekoturizam&meta= - Google  
  • Find (work) for your self ...please !!! - Google  

Explanation:
123
BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  bonafide1313
5 hrs
  -> da, hvala, ali ... i na bojnom polju možeš dok možeš, a kad je jih više... e. onda ... idemo na Mars :o)

Yes  Svjetlana Nevescanin
2 days 5 hrs
  -> Hvala lijepa

Yes  PeregrineFalcon: sad sam tek skužio da ovdje imam pravo dati glas i dajem ga:)
2 days 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search