positioning

Czech translation: postavení mezi konkurenčními výrobky

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:positioning
Czech translation:postavení mezi konkurenčními výrobky
Entered by: Radovan Pletka

14:09 Apr 2, 2005
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Advertising / Public Relations / protektorovani
English term or phrase: positioning
Before the project reached its final phases, the Dealers gave valuable advice on real end-user needs and on product launch and positioning.
Před tím, než projekt dospěl do své závěrečné fáze, dealeři poskytli cenné ready o potřebách skutečných koncových uživatelů a o uvedení výrobku na trh a nastavení jeho pozice z hlediska marketingu a prodeje.
Ma nekdo neco lepsiho pro positioning. Opet prosim bez slovniku, uz jsem je projel.
Dalsi info v anglictine je zde (podle dulezitosti):
http://www.marketingprofs.com/Faqs/showcategory.asp?CatID=2
http://www.hourglass1998.com/advertising_positioning.htm
http://www.smalltownmarketing.com/position.html
Radovan Pletka
postavení mezi konkurenčními výrobky
Explanation:
positioning řeší, jak bude zákazník výrobek vnímat v porovnání s konkurencí (drahý/levný, pro bohaté/pro nemajetné, luxusní/pro všechny atd.). To v dnešním světě zajišuje reklamní agentura dle rozhodnutí výrobce a ne výrobek samotný :-) Dělá se to buď při uvedení na trh nebo i později, pokud se výrobce/poskytovatel rozhodne změnit strategii (re-positioning).
Reklamní agentury samotné bezostyšně používají positioning i v češtině, pokud to chcete přeložit bez dlouhého vysvětlování, doporučuji něco jako "postavení mezi konkurencí", "vymezení vůči konkurenci"
Selected response from:

Marek Buchtel
Czech Republic
Grading comment
Tohle je asi nejblizsi tomu, jak to citim
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2postavení mezi konkurenčními výrobky
Marek Buchtel
3 +2postaveni na trhu
Milada Šejnohová


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
postaveni na trhu


Explanation:
Dobry den,
mohlo by se pouzit "postaveni na trhu".
Zdravi,

Milada


Milada Šejnohová
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarka Rubkova
31 mins

agree  Helenka
6 days

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
postavení mezi konkurenčními výrobky


Explanation:
positioning řeší, jak bude zákazník výrobek vnímat v porovnání s konkurencí (drahý/levný, pro bohaté/pro nemajetné, luxusní/pro všechny atd.). To v dnešním světě zajišuje reklamní agentura dle rozhodnutí výrobce a ne výrobek samotný :-) Dělá se to buď při uvedení na trh nebo i později, pokud se výrobce/poskytovatel rozhodne změnit strategii (re-positioning).
Reklamní agentury samotné bezostyšně používají positioning i v češtině, pokud to chcete přeložit bez dlouhého vysvětlování, doporučuji něco jako "postavení mezi konkurencí", "vymezení vůči konkurenci"


    Reference: http://www.dsis.cz/rejstrik/positioning.html
    Reference: http://www.brandbrothers.cz/index.php?typ=BBA&showid=15
Marek Buchtel
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tohle je asi nejblizsi tomu, jak to citim

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  plha
3 hrs

agree  Tomas750
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search