associated vs. affiliated company

Czech translation: přidružená vs. sesterská společnost

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:associated vs. affiliated company
Czech translation:přidružená vs. sesterská společnost
Entered by: jankaisler

15:09 Nov 24, 2018
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: associated vs. affiliated company
Doposud jsem oba výše uvedené termíny překládala jako "přidružená společnost", v textu, který teď překládám, je však rozlišují. Věděl by někdo, jak je rozlišit i v češtině? V textu jsou uvedeny pouze v rámci seznamu účetních položek (loans to affiliated companies, loans to associated companies).
Vím, že nejde o 100% synonyma, viz např. https://www.investopedia.com/ask/answers/06/subsidiaries.asp... ale jde mi o výraz jako takový.
Radka Chromcová
Czech Republic
přidružená vs. sesterská společnost
Explanation:
slovník
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1přidružená vs. sesterská společnost
jankaisler
3osoby/společnosti s rozhodujícím vs. podstatným vlivem
Petr Kedzior
3přidružená vs. přičleněná společnost
David Vašek


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
přidružená vs. přičleněná společnost


Explanation:
...

David Vašek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
přidružená vs. sesterská společnost


Explanation:
slovník

jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 158

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
10 mins
  -> Dík Ivane!

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osoby/společnosti s rozhodujícím vs. podstatným vlivem


Explanation:
Podle mne tomu v českých předpisech a účetnictví odpovídá toto členění

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 20 hrs (2018-11-26 11:57:55 GMT)
--------------------------------------------------

Pro upřesnění:

associated = podstatný vliv
affiliated = rozhodující vliv

pokud to nemají definováno nějak nestatndardně

Petr Kedzior
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 86




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search