Ichthyol pale

Czech translation: ichtyol

04:26 Jun 15, 2017
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / healing paste with Ichthyol pale
English term or phrase: Ichthyol pale
Prosím jak nejlépe přeložit? Našla jsem různé varianty. Děkuji.
pelanovo
Czech translation:ichtyol
Explanation:
tohle bych asi použil u obecného textu. U odbornějších lze napsat "ichthamol" nebo, u lékových letáků, ichthammolum.
Selected response from:

Martin Janda
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4přírodní síra (jedna forma/přípravek z ichthyolu)
Igor BURAK
3ichtyol
Martin Janda


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ichthyol pale
ichtyol


Explanation:
tohle bych asi použil u obecného textu. U odbornějších lze napsat "ichthamol" nebo, u lékových letáků, ichthammolum.


    https://www.lekarna.cz/ichtoxyl-ung-1x30gm/
Martin Janda
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 70
Notes to answerer
Asker: Dobrý den, moc děkuji. Narazila jsem i na variantu "bílý ichtyol", není to tedy potřeba takto uvádět? Nejsem chemik. Jinak jde o letáček o atopickém ekzému a mast určenou k jeho "léčbě", popis pro zákazníky.


2 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ichthyol pale
přírodní síra (jedna forma/přípravek z ichthyolu)


Explanation:
ichthyol pale = pale sulfonated shale oil = světlý sulfonovaný břidlicový olej
"Procesem neutralizace se sodními ionty se získává jeho nedráždivá a velmi účinná forma, tzv. pale ichtyol."
""ČERNÉ MÝDLO" je unikátní přípravek na čištění pokožky s aktivní látkou pale ichtyol (přírodní síra), získanou z nerostu břidlice"

-----------------------------------

Bílý ichthyol = ichtamol:
http://www.mediket.ch/cz/ichtamol-ichtyol

"Ichtamol" a "Ichtyol pale" není to samé:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16061351
http://www.saloos.sk/kategoria/na-plet/cierne-mydlo/cierne-m...

ichtyol pale = přírodní síra:
https://www.biostyle24.cz/pripravky-na-cisteni-pleti/lady-st...
"ČERNÉ MÝDLO" je unikátní přípravek na čištění pokožky s aktivní látkou pale ichtyol (přírodní síra), získanou z nerostu břidlice. Přírodní síra má nedráždivý charakter a využívá se hlavně jako účinná látka pro ošetření pokožky, jejíž problémy souvisejí s narušením mikrobiologické rovnováhy nebo s nadprodukcí mazu, např. akné, lupénka, chronický ekzém, rosacea (růžovka), podrážděná pleť po holení, lupy. Ichtyol pleť nedráždí a nevysušuje, má schopnost výrazně omezit vznik komedonů (černých teček). Také má výrazné antibakteriální, antiseptické, antimykotické a upokujujúce účinky na zanícenou a podrážděnou pokožku. Příjemná ,, medicínská vůně ".

https://link.springer.com/article/10.1007/s000110050282
http://www.ichthyol.com/ichthyol_pale_1.html
http://www.saloos.sk/kategoria/na-plet/cierne-mydlo/cierne-m...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 51




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search