mol weight matrix

Czech translation: molární hmotnost (základní látky)

21:35 Dec 21, 2017
English to Czech translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: mol weight matrix
v bezpečnostním listu, viz:
https://www.methanex.com/sites/default/files/safety/SDS-2014...
Matej Bambusek
Czech Republic
Czech translation:molární hmotnost (základní látky)
Explanation:
V bezpečnostních listech se uvádí zpravidla pouze údaj o molární hmotnosti v g/mol. Též lze použít relativní molekulová hmotnost. Oba termíny shodně vyjadřují hledané mol weight/molecular weight.

Vy máte spojení "mol weight matrix" v kapitole týkající se expozičních limitů, které jsou podstatné pro expoziční scénáře a jejichž cílem je upozornit odběratele na rizika a zásady zacházení s látkou. U termínu máte i poznámku, že výpočet vychází z výskytu v komerčních produktech. To znamená, že molární hmotnost methanolu je jiná, pokud máte čistou látku a jiná pokud je methanol součástí směsi. To je podstatné pro výrobce směsí, kteří z tohoto scénáře budou vycházet. Slovo matrix v chemii znamená nejen matrice, ale i základní látka a to je váš případ (viz. Velký chemický slovník). Údaj znamená obsah základní látky, tedy methanolu, v případné směsi za předpokladu, že by byl takto použit.

Nechám na vás, zda přeložíte pouze jako "molární hmotnost" - vzhledem k poznámce jde o dostatečný překlad, nebo zda termín přeložíte doslovně "molární hmotnost základní látky."
Selected response from:

helmich
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5molární hmotnost (základní látky)
helmich
4mol. hmotnostní matrice
Kostas Zgafas


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mol. hmotnostní matrice


Explanation:
Nějak jsem z kontextu příliš nevymyslel. Tak navrhuji to trochu mazaně obejít. Molekulárně-hmotnostní matrice? Molárně-hmotnostní matrice?
Tak tedy: mol. hmotnostní matrice:-)

Kostas Zgafas
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 89

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
molární hmotnost (základní látky)


Explanation:
V bezpečnostních listech se uvádí zpravidla pouze údaj o molární hmotnosti v g/mol. Též lze použít relativní molekulová hmotnost. Oba termíny shodně vyjadřují hledané mol weight/molecular weight.

Vy máte spojení "mol weight matrix" v kapitole týkající se expozičních limitů, které jsou podstatné pro expoziční scénáře a jejichž cílem je upozornit odběratele na rizika a zásady zacházení s látkou. U termínu máte i poznámku, že výpočet vychází z výskytu v komerčních produktech. To znamená, že molární hmotnost methanolu je jiná, pokud máte čistou látku a jiná pokud je methanol součástí směsi. To je podstatné pro výrobce směsí, kteří z tohoto scénáře budou vycházet. Slovo matrix v chemii znamená nejen matrice, ale i základní látka a to je váš případ (viz. Velký chemický slovník). Údaj znamená obsah základní látky, tedy methanolu, v případné směsi za předpokladu, že by byl takto použit.

Nechám na vás, zda přeložíte pouze jako "molární hmotnost" - vzhledem k poznámce jde o dostatečný překlad, nebo zda termín přeložíte doslovně "molární hmotnost základní látky."

helmich
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search