performance bottlenecks

Czech translation: úzká místa výkonnosti

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:performance bottlenecks
Czech translation:úzká místa výkonnosti
Entered by: Pavel Prudký

16:08 Mar 15, 2011
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: performance bottlenecks
http://en.wikipedia.org/wiki/Bottleneck
Jana Bedanova
Czech Republic
úzká místa výkonnosti
Explanation:
používá se ve více kontextech: http://www.google.co.uk/#sclient=psy&hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=...

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2011-03-25 16:40:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
díky, v textu to nakonec vypadalo nejsmysluplněji
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5místa s nízkou datovou propustností
Jan Kapoun
3 +2kritická místa určující celkový výkon
Zbyněk Táborský
3 +2kritické body výkonu / výkonnosti
Hynek Palatin
3 +2úzká místa výkonnosti
Pavel Prudký
3nejslabší (nejpomalejší) prvky/komponenty (negativně) ovlivňující výkon
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kritická místa určující celkový výkon


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2011-03-15 16:14:28 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.microsoft.com/language/en-us/Search.aspx?sString=...

Zbyněk Táborský
Czech Republic
Meets criteria
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lukáš Georgiev
20 mins
  -> Díky, Lukáši!

agree  rosim
6 hrs
  -> Díky!

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kritické body výkonu / výkonnosti


Explanation:
viz odkaz, který uvádí Zbyněk

Hynek Palatin
Czech Republic
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lukáš Georgiev
16 mins

agree  Jana Osmani
17 mins

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nejslabší (nejpomalejší) prvky/komponenty (negativně) ovlivňující výkon


Explanation:
Stručně - nejpomalejší prvky systému

místo prvky - články
případně ...výkon celku/systému/aplikace

http://www.vmware.com/products/vshield-endpoint/
- omezení účinku nejpomalejších prvků atd.

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 40

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
místa s nízkou datovou propustností


Explanation:
Jsou to místa, která zdržují systém - data jimi protékají relativně pomalu a brzdí tak práci ostatních částí systému. Na root.cz jsem viděl i výraz "úzké hrdlo", ale to zní dost divně.

Example sentence(s):
  • Von Neumann bottleneck - propustnost dat mezi RAM a CPU je prilis nizka (relativne vzhledem k velikosti pameti a rychlosti cpu)

    Reference: http://wiki.matfyz.cz/wiki/Architektura_po%C4%8D%C3%ADta%C4%...
    Reference: http://www.root.cz/clanky/superpocitace-cray-ctvrta-cast/naz...
Jan Kapoun
Czech Republic
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
úzká místa výkonnosti


Explanation:
používá se ve více kontextech: http://www.google.co.uk/#sclient=psy&hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=...

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2011-03-25 16:40:25 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji


    Reference: http://www.google.co.uk/#sclient=psy&hl=cs&rlz=1R2SKPB_en&q=...
Pavel Prudký
Meets criteria
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 10
Grading comment
díky, v textu to nakonec vypadalo nejsmysluplněji

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
2 mins
  -> děkuji

agree  Peter Hladky: Výstižné a stručné.
6 hrs
  -> děkuji




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search