acceptance angle

Czech translation: úhel kluzu

16:58 Jan 5, 2017
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / podlahové krytiny
English term or phrase: acceptance angle
Osvědčení o zkoušce

Determination of the anti-slip property of floor coverings in workrooms and fields of activities with slip danger

Tested material: PVC film with self-adhesive

Test method: DIN 51130 (edition 10/2010)

Test result: ***Average total acceptance angle*** 11.5 °
Displacement volume: not tested


Děkuji za návrhy.
David Vašek
Czech Republic
Czech translation:úhel kluzu
Explanation:
http://imaterialy.dumabyt.cz/rubriky/materialy/nova-metoda-m...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2017-01-05 17:08:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.asb-portal.cz/stavebnictvi/materialy-a-vyrobky/po...

Vyskytuje se i úhel skluzu, ale v normě se používá úhel kluzu, to bych preferoval.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2017-01-05 17:17:02 GMT)
--------------------------------------------------

Acceptance angle tomu odpovídá, mělo by jít o stejný parametr.
http://www.stonemtg.com.au/slip_understanding.html

Test slip resistance Under controlled conditions a test person wearing control shoes walks back and forth over the floor covering whose slope is incremen- tally increased towards the so-called acceptance angle the point where the average person would loose his or her footing.
http://www.moduleo.com/sites/default/files/downloads/brochur...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2017-01-06 06:01:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://stavba.tzb-info.cz/dlazby-a-obklady/8260-teorie-a-pra...

Tady se přímo v souvislosti s normou DIN 51130 hovoří o úhlu kluzu objemu, autoři textu - Ing. Hana Kotorová, Technický a zkušební ústav stavební v Plzni, Recenzent: doc. Ing. Jiří Dohnálek, CSc., Ing. Petr Tůma, Ph.D

Acceptance angle ve smyslu úhlu kluzu, vč. tříd i tady:
http://www.excellent-grip.com/pdf/tests/Slip-resistance-GRIP...
Selected response from:

Petr Moczek
Czech Republic
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3přípustný sklon
Andrejsek
3úhel kluzu
Petr Moczek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
úhel kluzu


Explanation:
http://imaterialy.dumabyt.cz/rubriky/materialy/nova-metoda-m...

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2017-01-05 17:08:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.asb-portal.cz/stavebnictvi/materialy-a-vyrobky/po...

Vyskytuje se i úhel skluzu, ale v normě se používá úhel kluzu, to bych preferoval.

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2017-01-05 17:17:02 GMT)
--------------------------------------------------

Acceptance angle tomu odpovídá, mělo by jít o stejný parametr.
http://www.stonemtg.com.au/slip_understanding.html

Test slip resistance Under controlled conditions a test person wearing control shoes walks back and forth over the floor covering whose slope is incremen- tally increased towards the so-called acceptance angle the point where the average person would loose his or her footing.
http://www.moduleo.com/sites/default/files/downloads/brochur...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2017-01-06 06:01:50 GMT)
--------------------------------------------------

http://stavba.tzb-info.cz/dlazby-a-obklady/8260-teorie-a-pra...

Tady se přímo v souvislosti s normou DIN 51130 hovoří o úhlu kluzu objemu, autoři textu - Ing. Hana Kotorová, Technický a zkušební ústav stavební v Plzni, Recenzent: doc. Ing. Jiří Dohnálek, CSc., Ing. Petr Tůma, Ph.D

Acceptance angle ve smyslu úhlu kluzu, vč. tříd i tady:
http://www.excellent-grip.com/pdf/tests/Slip-resistance-GRIP...

Petr Moczek
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Děkuji za rychlou odpověď. To jsem našel taky. Jen mě zarazilo, proč je tam "acceptance". Úhel kluzu jsem našel jako "slip angle".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Radim Cernej: I have doubts. The test probably took into account a safety margin.
11 hrs

3 days 14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
přípustný sklon


Explanation:
Pokud bych nebrala v potaz kontext, přeložila bych zadaný výraz jako "přípustný sklon", jelikož úhel kluzu je opravdu "slip angle"

viz https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://w...

Vzniká tady prostor pro druhou možnost, že certifikát v kontextu neuvádí u testovaného samolepícího PVC úhel kluzu, ale maximální přípustný sklon podlahy ( rampy) na kterou bude krytina nalepena, aby se ještě mohla garantovat její protiskluznost. Je to ovšem neobvyklé, nicméně nakloněné roviny s protiskluzností bytostně souvisí, takže normy některých zemí to mohou míti, připusťme, jinak. EU normy už jsou něco jiného.

Nepřekládal ten certifikát už v minulosti někdo jiný do angličtiny? Není to tenhle? Je to to asi překlad německé firmy - možná udělali chybu...nebo překladatel vycházel právě z přípustných sklonů podlah:

https://www.google.cz/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://...


Andrejsek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji za odpověď. Ano, je to to osvědčení. :) ... holt, nejspíš německá angličtina...





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search