flat white fish

Czech translation: platýsovité bělomasé ryby

08:56 Sep 23, 2016
English to Czech translations [PRO]
Cooking / Culinary / fish
English term or phrase: flat white fish
Nevíte někdo, co je to česky za rybu?
Pavel Res
Czech translation:platýsovité bělomasé ryby
Explanation:
Podle kontextu případně v jednotném čísle, ale chápu to spíš jako označení celé kategorie:

https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...
Flat white fish: Brill, Dover sole, Lemon sole...
https://en.wikipedia.org/wiki/Brill_(fish)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dover_sole
https://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_sole
atd.

Viz též seznam "Round White Fish"
http://www.koconnellfish.com/fish/category/flat-white-fish

Kategorie Flatfish a Whitefish:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flatfish
https://en.wikipedia.org/wiki/Whitefish_(fisheries_term)

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2016-09-23 09:53:40 GMT)
--------------------------------------------------

Pro přehlednost rozšíření výše uvedených odkazů:

Round white fish
https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...
Flat white fish
https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...

Round white fish
http://www.koconnellfish.com/fish/category/round-white-fish
Flat white fish
http://www.koconnellfish.com/fish/category/flat-white-fish
Selected response from:

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2platýs nebo mořský jazyk
Martin Janda
5bílá ryba
Sarka Rubkova
4bělomasá ryba - treska
Irena Křiváková
4plochá ryba s bílým masem
Alice Hegrova
3platýsovité bělomasé ryby
Ing. Petr Bajer


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
platýs nebo mořský jazyk


Explanation:
viz odkaz. lépe asi určit nejde, je to zřejmě kulinářský výraz, ne taxonomický.


    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/flatfish
Martin Janda
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka
58 mins

agree  Michal Pokorny: .
7 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plochá ryba s bílým masem


Explanation:
např. treska

Alice Hegrova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bělomasá ryba - treska


Explanation:
Z obecného hlediska: "Flatfish" neboli bělomasé ryby jsou všichni zástupci řádu platýsů (platýs, treska, pakambala, etc.). Jestli je to gastrotext, tak na talíři končí asi nejčastěji treska.

Irena Křiváková
Czech Republic
Native speaker of: Czech

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
platýsovité bělomasé ryby


Explanation:
Podle kontextu případně v jednotném čísle, ale chápu to spíš jako označení celé kategorie:

https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...
Flat white fish: Brill, Dover sole, Lemon sole...
https://en.wikipedia.org/wiki/Brill_(fish)
https://en.wikipedia.org/wiki/Dover_sole
https://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_sole
atd.

Viz též seznam "Round White Fish"
http://www.koconnellfish.com/fish/category/flat-white-fish

Kategorie Flatfish a Whitefish:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flatfish
https://en.wikipedia.org/wiki/Whitefish_(fisheries_term)

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2016-09-23 09:53:40 GMT)
--------------------------------------------------

Pro přehlednost rozšíření výše uvedených odkazů:

Round white fish
https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...
Flat white fish
https://www.cooked.com/uk/Nathan-Outlaw/Quadrille-Publishing...

Round white fish
http://www.koconnellfish.com/fish/category/round-white-fish
Flat white fish
http://www.koconnellfish.com/fish/category/flat-white-fish

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4

5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
bílá ryba


Explanation:
Jedná se o jakoukoli rybu, která není dravá. Není to žádný oficiální název. Nezáleží ani úplně na barvě masa, patří sem tedy i treska tmavá. V Čechách se mezi bílé ryby (neboli také bělice) počítá lecos, dokonce i kapr.


--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2016-09-29 06:09:05 GMT)
--------------------------------------------------

Flatfish (psáno dohromady) je jinak platýz.

Sarka Rubkova
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search