Educational Welfare (officer)

Czech translation: úředník školského úřadu

11:25 Mar 4, 2018
English to Czech translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: Educational Welfare (officer)
Jak vhodně vyjádřit, co tento pojem znamená?
Martin Repecky MA DPSI RPSI
United Kingdom
Czech translation:úředník školského úřadu
Explanation:
Education welfare officer will work for a local authority education welfare services department or a group of schools or academies in an area. Your day-to-day tasks will include: working closely with key staff in schools to identify and resolve attendance problems. meeting parents and pupils at school or home to explain legal responsibilities.

viz Google - Školský úřad

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-03-04 19:45:43 GMT)
--------------------------------------------------

Pokud se nepletu, tak tento pracovník v Anglii má rovněž pravomoc sankčně postihnout rodiče za nedostatečnou docházku jejich dětí do školy a případně i podat návrh k soudu na započetí trestního stíhání.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs (2018-03-05 15:38:34 GMT)
--------------------------------------------------

Pojem 'sociálně-vzdělávací' pracovník jako odpověď nenavrhuji a ani bych ji sama do překladu neuvedla. Tímto pojmem jsem jen chtěla podchytit, že má EWO na starosti více, než jen odfajfkovávání si na seznamech, který žák návštěvou školy splňuje kvóty stanovené vládou a u těch, co mají docházku nedostatečnou se zjišťuje, zda při spolupráci s rodinou, je možnost zlepšení. EWO zastupuje council/borough při těchto soudních jednáních.
Selected response from:

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Grading comment
děkuji
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2úředník školského úřadu
Michaela Bordessoule
4 -1Výchovný poradce
Jakub Skřebský


Discussion entries: 1





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
educational welfare (officer)
Výchovný poradce


Explanation:
Náplň práce se sice mírně liší, ale podle mě je to ze zavedených českých pojmů ten významově nejbližší.


    https://www.allaboutcareers.com/careers/job-profile/education-welfare-officer
Jakub Skřebský
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: výchovný potradce je podle mě něco úplně jiného, což odpovídá spíš "counsellor". EWO řeší víceméně školní docházku

Asker: zkusme rozlousknout pojem "educational welfare", bez ohledu na funkci "officera". z toho pak můžeme vyvodit i název funkce


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michaela Bordessoule: výchovný poradce je educational advisor
7 hrs
  -> Educational advisor řeší výběr studia/povolání, nikoli problematickou docházku.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
educational welfare (officer)
úředník školského úřadu


Explanation:
Education welfare officer will work for a local authority education welfare services department or a group of schools or academies in an area. Your day-to-day tasks will include: working closely with key staff in schools to identify and resolve attendance problems. meeting parents and pupils at school or home to explain legal responsibilities.

viz Google - Školský úřad

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2018-03-04 19:45:43 GMT)
--------------------------------------------------

Pokud se nepletu, tak tento pracovník v Anglii má rovněž pravomoc sankčně postihnout rodiče za nedostatečnou docházku jejich dětí do školy a případně i podat návrh k soudu na započetí trestního stíhání.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 4 hrs (2018-03-05 15:38:34 GMT)
--------------------------------------------------

Pojem 'sociálně-vzdělávací' pracovník jako odpověď nenavrhuji a ani bych ji sama do překladu neuvedla. Tímto pojmem jsem jen chtěla podchytit, že má EWO na starosti více, než jen odfajfkovávání si na seznamech, který žák návštěvou školy splňuje kvóty stanovené vládou a u těch, co mají docházku nedostatečnou se zjišťuje, zda při spolupráci s rodinou, je možnost zlepšení. EWO zastupuje council/borough při těchto soudních jednáních.

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
děkuji
Notes to answerer
Asker: podle mě EWO není ani sociální pracovník, ani nikoho nevzdělává, proto mi sociálně-vzdelávací pracovník zní jako dost zavádějící.

Asker: dalo by se to však skloubit jako např. "Pracovník školského úřadu pro zlepšení docházky"


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Skřebský: Taky možnost, EWO je vlastně obdoba našeho "školského úřadu". I když je to dost vágní, není z toho jasné, že je to úředník řešící právě docházku a ne třeba bezpečnost náčiní v tělocvičně.
10 hrs
  -> Attendance Officer je na každé škole. U větších škol je to práce na celý úvazek. Tato osoba jen kontroluje docházku a píše rodičům, při nedostavení se dítěte do školy. EWO má mít širší záběr - něco jako sociálně-vzdělávací pracovník.

agree  Lucie Maruniakova
14 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search