up and down method

Czech translation: metoda nahoru-dolů

06:16 Aug 2, 2013
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / izolátory
English term or phrase: up and down method
Celá zdrojová věta je: The test was carried out by determination of the 50% flashover voltage level determined by the up and down method as described in IEC Publication 60-2.

Myslím, že chápu, jak to probíhalo. Představuju si, že aplikovali střídavě vysoké a nízké hladiny napětí. Anebo jsem úplně mimo?

Předem díky!
Veronika Hansova
Czech Republic
Czech translation:metoda nahoru-dolů
Explanation:
Popis bych řekl stejně, jak píšete, v normě je normálně uvedeno metoda nahoru-dolů:

A. l Klasifikace zkoušek........................................................................... 35

А 1. 1. Třída 1: Zkoušky více hladinami................................................................35

A. 1. 2 Třída 2: Zkoušky metodou nahoru-dolů.......................................................___35

A. 1. 3 Třída 3: Po sobě jdoucí přeskokové zkoušky......................................................35

A. 2 Statistické chování průrazných výbojů (přeskoků)....................................................35

A. 2. 1 Meze spolehlivosti a statistická chyba.............................................................36

A. 3 Analýza výsledků zkoušek......................................................................36

A. 3. 1 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 1............................................................. 36

A. 3. 2 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 2............................................................. 37

A. 3. 3 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 3.............................................................38

A. 4 Použití věrohodnostních metod..................................................................38

--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2013-08-02 06:26:28 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, tak ne, zde je popis:

zkouška nahoru -dolů– napětí je zvyšováno stupňovitě do dosažení typického přeskoku. Napětí je zvyšováno nebo snižováno v závislosti na výskytu přeskoku.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7q1zgOD...
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
Děkuji! opět jste mne zachránil :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1metoda nahoru-dolů
Ales Horak
3metoda měření impulzního napětí
rosim


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
metoda nahoru-dolů


Explanation:
Popis bych řekl stejně, jak píšete, v normě je normálně uvedeno metoda nahoru-dolů:

A. l Klasifikace zkoušek........................................................................... 35

А 1. 1. Třída 1: Zkoušky více hladinami................................................................35

A. 1. 2 Třída 2: Zkoušky metodou nahoru-dolů.......................................................___35

A. 1. 3 Třída 3: Po sobě jdoucí přeskokové zkoušky......................................................35

A. 2 Statistické chování průrazných výbojů (přeskoků)....................................................35

A. 2. 1 Meze spolehlivosti a statistická chyba.............................................................36

A. 3 Analýza výsledků zkoušek......................................................................36

A. 3. 1 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 1............................................................. 36

A. 3. 2 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 2............................................................. 37

A. 3. 3 Zpracování výsledků zkoušek Třídy 3.............................................................38

A. 4 Použití věrohodnostních metod..................................................................38

--------------------------------------------------
Note added at 10 min (2013-08-02 06:26:28 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, tak ne, zde je popis:

zkouška nahoru -dolů– napětí je zvyšováno stupňovitě do dosažení typického přeskoku. Napětí je zvyšováno nebo snižováno v závislosti na výskytu přeskoku.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7q1zgOD...


Ales Horak
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 32
Grading comment
Děkuji! opět jste mne zachránil :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  alex suhoy
3 hrs
  -> díky

2 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
metoda měření impulzního napětí


Explanation:
ČSN EN 60060-2
(IEC 60-2:1994 zavedena v ČSN EN 60060-2)

rosim
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Bohužel jsem potřebovala konkrétnější výraz, ale i tak děkuji!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search