International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Dawn raid

Czech translation: Nájezd

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Dawn raid
Czech translation:Nájezd
Entered by: Marek Buchtel

09:54 Apr 25, 2005
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Dawn raid
OUTLINE GUIDANCE FOR DEALING WITH A DAWN RAID BY THE COMPETITION AUTHORITIES
I have found several definitions but do not know the proper Czech term, if there is any
Marketa Brozova Hanelova
Czech Republic
nájezd
Explanation:
Co se týká významu "dawn raid" v oblasti trhů s cennými papíry, většinou se používá slovo "nájezd", často doplněné různými adjektivy, např. akviziční nájezd, spekulativní nájezd atd. Ve slovníku je "ranní nájezd", ale myslím si, že dawn raid je jakýkoliv nečekaný, náhlý pokus skoupit akcie, nemusí vždy proběhnout ráno. Nehledě na to, jaký pojem použiješ, vysvětlivka pod čarou neuškodí :-)

V tomhle případě bych ale zvážil, zda se nejedná o něco jiného. Jde o "dawn raid by the competition authorities". C.A. se dá chápat jako "authorities regulating the (economic) competition" a ty se asi nebudou pokoušet skoupit na burze většinový podíl... V takovém případě by asi šlo o "náhlý útok", "nečekané kroky", "náhlý zásah" atd. Větší kontext v tom snad udělá jasno...
Selected response from:

Marek Buchtel
Czech Republic
Grading comment
Diky, je to skutecne spise prepadova kontrola nebo neco takoveho. Ze zacatku me zmatly slovnikove definice "dawn raid", ktere odkazovaly jen na akciovy trh.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Neohlášené místní šetření
Igor Indruch
3 +1nájezd
Marek Buchtel
4kupování velkého množství akcií na počátku obchodního dne
Josef Aron


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dawn raid
kupování velkého množství akcií na počátku obchodního dne


Explanation:
This is just a dictionary entry.

Josef Aron
Native speaker of: Czech

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dawn raid
nájezd


Explanation:
Co se týká významu "dawn raid" v oblasti trhů s cennými papíry, většinou se používá slovo "nájezd", často doplněné různými adjektivy, např. akviziční nájezd, spekulativní nájezd atd. Ve slovníku je "ranní nájezd", ale myslím si, že dawn raid je jakýkoliv nečekaný, náhlý pokus skoupit akcie, nemusí vždy proběhnout ráno. Nehledě na to, jaký pojem použiješ, vysvětlivka pod čarou neuškodí :-)

V tomhle případě bych ale zvážil, zda se nejedná o něco jiného. Jde o "dawn raid by the competition authorities". C.A. se dá chápat jako "authorities regulating the (economic) competition" a ty se asi nebudou pokoušet skoupit na burze většinový podíl... V takovém případě by asi šlo o "náhlý útok", "nečekané kroky", "náhlý zásah" atd. Větší kontext v tom snad udělá jasno...

Marek Buchtel
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 13
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Diky, je to skutecne spise prepadova kontrola nebo neco takoveho. Ze zacatku me zmatly slovnikove definice "dawn raid", ktere odkazovaly jen na akciovy trh.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jana DeMilt
4 hrs

1662 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
dawn raid
Neohlášené místní šetření


Explanation:
I když je to dávno uzavřená otázka, dávám to sem, kdyby ten termín někdo hledal...

Neohlášené místní šetření je u nás oficiálně používaný termín (viz reference).

Example sentence(s):
  • Komise až doposud musela v každém jednotlivém řízení podstoupit velmi dlouhý a administrativně náročný proces. Ten téměř vždy zahrnuje vyšetřovací úkony, jako jsou neohlášená místní šetření (dawn-raids), výslechy svědků a ú

    Reference: http://www.compet.cz/hospodarska-soutez/aktuality-z-hospodar...
    Reference: http://www.ipravnik.cz/cz/art_5694/evropska-komise-prijala-p...
Igor Indruch
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dagmar Broberg: Suhlasim, EU robi casto necakane kontroly, ked rano osiestej 'prepadnu' firmu a zacnu kontrolovat uctovnictvo a dokumentaciu.
991 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search