Impl.

Czech translation: prováděcí předpisy/akty

12:11 Dec 1, 2015
English to Czech translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / EU
English term or phrase: Impl.
EAFRD Reg. - Art. XY and Impl.
- nedaří se mi dohledat, jak se překládá zkratka impl.
děkuji za návrhy a tipy
Libor Nenutil
Czech Republic
Czech translation:prováděcí předpisy/akty
Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4provedení/implementace (v právních předpisech členského státu)
jankaisler
4prováděcí předpisy/akty
Igor BURAK
4prováděcí ustanovení
Zbyněk Táborský
4z toho plynoucí důsledky
Ivan Šimerka
3 +1provádění
Eva Machovcova


Discussion entries: 3





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
impl.
provádění


Explanation:
Nemůže to být implementation jako provádění?

Eva Machovcova
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jirina Judas
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
impl.
z toho plynoucí důsledky


Explanation:
implications/implied

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
impl.
prováděcí ustanovení


Explanation:
implementing provisions

Zbyněk Táborský
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
impl.
prováděcí předpisy/akty


Explanation:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
impl.
provedení/implementace (v právních předpisech členského státu)


Explanation:
zkratka se musí rozepsat vysvětlujícím způsobem ev. v poznámce

např. Čl. 62 a "implementované právní předpisy členského státu"

"provedení/implementace" zde znamená jednorázovou akci -provedení (implementaci) ve vnitrostátním právu členského státu EU novelizací stávajícího nebo vydáním nového příslušného právního předpisu, který odpovídá předpisu EU; nejde o provádění předpisu v praxi, nýbrž o splnění povinnosti právní transpozice

"Jejich plnění předpokládá provedení (implementaci) ve vnitrostátním právu. Členské státy mají povinnost ve stanovené lhůtě přizpůsobit vnitrostátní právo ... Členský stát může zvolit právní formu transpozice: novelizovat zákon či vydat .. "

"Z těchto důvodů Soudní dvůr (devátý senát) rozhodl takto:

1)


Ustanovení nařízení Rady (ES) č. 1698/2005 ze dne 20. září 2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV), konkrétně jeho články 61 a 62, musí být vykládána v tom smyslu, že nevyžadují ani v zásadě nezakazují přijetí vnitrostátní právní úpravy, která stanoví, že místní akční skupina, která splňuje všechny podmínky stanovené v čl. 62 odst. 1 tohoto nařízení, může svou činnost vykonávat pouze v určité právní formě. Nicméně předkládajícímu soudu přísluší, aby se ujistil, že taková vnitrostátní právní úprava s ohledem na všechny její relevantní charakteristiky nenarušuje přímou použitelnost uvedeného nařízení a že upřesňuje využití prostoru pro uvážení, který členským státům uvedené nařízení přiznává, za podmínky, že nepřekračuje meze stanovené jeho ustanoveními."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2015-12-01 16:33:45 GMT)
--------------------------------------------------

"Co se rozumí transpozicí směrnice?

Transpozice směrnice je přijetí nebo změna zákona či jiného předpisu (např. podzákonného aktu) zákonodárným sborem nebo jiným příslušným orgánem členského státu, jež zakotví standardy směrnice jako vnitrostátní právo."

http://www.paskola.cz/storage/mgr/web/evropa/files/059otazka...


    https://www.google.de/?gfe_rd=cr&ei=vXNkVKrxNuOG8QecooDIDg&gws_rd=cr,ssl#q=%C4%8Dlensk%C3%A9+st%C3%A1ty+EU+maj%C3%AD+povinnost+vyd%C3%A1vat+
    Reference: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX:620...
jankaisler
Specializes in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 18




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search