thread to barb connector

Czech translation: adaptér závit - hadicová spojka / hadicová spojka

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thread to barb connector
Czech translation:adaptér závit - hadicová spojka / hadicová spojka
Entered by: Zuzana Slánská

21:08 Dec 4, 2016
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: thread to barb connector
Bohužel mám minimální kontext, protože se jedná o seznam - SW řetězce.
thread to barb connector 1/2" délka=70, tloušťka=2,3 pozinkované

Vím jen, že italsky to má být: "tronchetto ondulato+filetto". Po hledání v různých jazycích v Kudoz jsem našla, že by "barb connector" měl být něco jako: hadicová/drážkovaná spojka/připojení, drážkový konektor

Předem moc díky!

Zuzana
Zuzana Slánská
Czech Republic
adaptér závit - hadicová spojka / hadicová spojka
Explanation:

Barb connector = hadicová spojka
https://www.google.it/search?q="barb connector"&biw=1689&bih...
http://www.lodnikramy.cz/hadicove-spojky/112-hadicova-spojka...


--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2016-12-04 21:57:27 GMT)
--------------------------------------------------

je to adaptér se závitem na jedné straně a hadicovou spojkou na druhé, ale mnohokrát se to nazývá i jednoduše hadicová spojka

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2016-12-04 21:59:42 GMT)
--------------------------------------------------

Jenom pro zajímavost: tronchetto ondulato je vymyšlený výraz, který by při doslovném překladu znamenal "vlnitý/vlnový špalík" a na celém internetu jej lze najít pouze v tomto dotazu plus v jednom dalším textu, který odpovídá nepovedému překladu myslím anglické internetové stránky do italštiny.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-12-04 22:46:15 GMT)
--------------------------------------------------

Výraz hadicová spojka, jak lze vidět i z odkazů, sám o sobě identifikuje jednu stranu adaptéru (v tomto případě) nebo prvek tohoto druhu bez závitu.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2016-12-05 13:20:47 GMT)
--------------------------------------------------

Vzhledem k tomu, že tyto výrobky se již většinou vyrábějí v Číně, předpokladám, že originál byla angličtina a překlad do italštiny udělal sodlovně někdo, kdo není technik a následně a přijal jej za svůj. I kdyby byl ten výraz "vyroben" v Itálii, tak stále platí co jsem uvedl, a to, že je vymyšlený, protože se vůbec nepoužívá, ani sám o sobě a už vůbec ne v daném oboru.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2016-12-06 08:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

V duchu originálního textu je to adaptér, který má z jedné strany hadicovou spojku a z druhé závit, ale našel jsem další jednoduché vyjádření: "hadicová spojka se závitem".
http://www.lodnikramy.cz/hadicove-spojky/112-hadicova-spojka...
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
Moc děkuji Vám i všem za objasnění!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1adaptér závit - hadicová spojka / hadicová spojka
Igor BURAK
3vsuvka se závitem
rosim
Summary of reference entries provided
fotografie
Radim Cernej

  

Answers


19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vsuvka se závitem


Explanation:

redukce závit - narážecí vsuvka

vsuvka s vnitřním závitem
http://www.i-naradierba.cz/vsuvka-s-vnitrim-zavitem-1-8.html...

vsuvka s vnějším závitem
https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/p/1036/vsuvka-s-vn...


rosim
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
adaptér závit - hadicová spojka / hadicová spojka


Explanation:

Barb connector = hadicová spojka
https://www.google.it/search?q="barb connector"&biw=1689&bih...
http://www.lodnikramy.cz/hadicove-spojky/112-hadicova-spojka...


--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2016-12-04 21:57:27 GMT)
--------------------------------------------------

je to adaptér se závitem na jedné straně a hadicovou spojkou na druhé, ale mnohokrát se to nazývá i jednoduše hadicová spojka

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2016-12-04 21:59:42 GMT)
--------------------------------------------------

Jenom pro zajímavost: tronchetto ondulato je vymyšlený výraz, který by při doslovném překladu znamenal "vlnitý/vlnový špalík" a na celém internetu jej lze najít pouze v tomto dotazu plus v jednom dalším textu, který odpovídá nepovedému překladu myslím anglické internetové stránky do italštiny.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-12-04 22:46:15 GMT)
--------------------------------------------------

Výraz hadicová spojka, jak lze vidět i z odkazů, sám o sobě identifikuje jednu stranu adaptéru (v tomto případě) nebo prvek tohoto druhu bez závitu.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2016-12-05 13:20:47 GMT)
--------------------------------------------------

Vzhledem k tomu, že tyto výrobky se již většinou vyrábějí v Číně, předpokladám, že originál byla angličtina a překlad do italštiny udělal sodlovně někdo, kdo není technik a následně a přijal jej za svůj. I kdyby byl ten výraz "vyroben" v Itálii, tak stále platí co jsem uvedl, a to, že je vymyšlený, protože se vůbec nepoužívá, ani sám o sobě a už vůbec ne v daném oboru.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day11 hrs (2016-12-06 08:45:48 GMT)
--------------------------------------------------

V duchu originálního textu je to adaptér, který má z jedné strany hadicovou spojku a z druhé závit, ale našel jsem další jednoduché vyjádření: "hadicová spojka se závitem".
http://www.lodnikramy.cz/hadicove-spojky/112-hadicova-spojka...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12
Grading comment
Moc děkuji Vám i všem za objasnění!
Notes to answerer
Asker: Děkuji. Teď už taky konečně chápu, proč je tam "to". A ještě pro zajímavost: tronchetto ondulato+filetto je originál. Tu angličtinu mi dali jako pomoc. Je pravda, že jsem na internetu nic relevantního také nenašla a že si Italové rádi vymýšlí své názvy, ale nejedná se o překlad.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radim Cernej: Ano, vyraz by ale mel rici ze se jedna o zavitove spojeni na jednom konci, a nasouvaci spojeni na druhem konci.
34 mins
  -> Děkuji. Hadicová spojka je však zaužívaný obchodní výraz. Ten závit se dá samozřejmě nahradit iněčím delším, ale takhle se to často používá, protože je to stručné a výstižné; zejména v seznamech, co je i tento případ.




Reference comments


1 hr
Reference: fotografie

Reference information:
https://www.google.com/search?q="thread to barb connector"&s...

Radim Cernej
United States
Native speaker of: Native in CzechCzech




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search