Prosumer

Czech translation: prozument

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Prosumer
Czech translation:prozument
Entered by: Jitka Komarkova (Mgr.)

10:28 Oct 10, 2014
English to Czech translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Prosumer
Co s tím? Nějaké zkušenosti? Návrhy?
Předem děkuji za odpověď.

http://www.forbes.com/sites/work-in-progress/2010/07/03/the-...
http://en.wikipedia.org/wiki/Prosumer

http://www.chip.cz/casopis-chip/earchiv/vydani/rocnik-2013/c...
http://www.slideshare.net/jalopohter/marketingov-komunikace-...
Jitka Komarkova (Mgr.)
Czech Republic
protřebitel
Explanation:
Jako první mě napadlo slovo protřebitel, a když jsem ho zkusil vyhledat, zjistil jsem, že nejsem první, koho to napadlo.
http://is.muni.cz/th/342262/ff_b/BC_final.txt
http://utopia.sk/liferay/documents/10852/3272992/OpenSpace_b...

Netvrdím, že je to hezké slovo :)

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2014-10-10 10:46:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ale má výhodu, že pojme všechny Vámi uvedené významy (profesionál, propagátor, producent) :)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2014-10-10 11:09:27 GMT)
--------------------------------------------------

Podobně jde utvořit i slovo prokazník, nebo třeba prozument - to už má také nějaké existující odkazy, např.

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/prozument
http://www.infoz.cz/prozument/
http://zbiejczuk.com/web20/03-3-producent-konzument.html
Selected response from:

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Grading comment
Děkuji. Myšlenka byla dobrá, jen jste původně zvolil méně vhodný kořen slova. "Prozument" se zdá nakonec velice logické řešení. Myslím, že u "prozumenta" byl neměl UJČ problém. Moc děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5profesionální spotřebitel / výrobce-spotřebitel / proaktivní spotřebitel
Igor BURAK
2 +1protřebitel
Ing. Petr Bajer
3poloprofesionál
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI


Discussion entries: 6





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prosumer
poloprofesionál


Explanation:
Ale záleží na přesném kontextu. Wikipedia nabízí jiný význam než Chip (tam profesionalita nerozhoduje), a Forbes také hovoří o něčem jiném.

V kontextu z Forbesu by se hodilo např. něco jako "propagátor produktu", resp. "nadšený zákazník".

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 70

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
prosumer
profesionální spotřebitel / výrobce-spotřebitel / proaktivní spotřebitel


Explanation:
Tento výraz lze přeložit třemi odlišnými způsoby, v závislosti na kontextu, který umožní rozlišit jeden ze tří možných případů:
1. A consumer who is an amateur in a particular field, but who is knowledgeable enough to require equipment that has some professional features ("professional" + "consumer"). 2. A person who helps to design or customize the products they purchase ("producer" + "consumer"). 3. A person who creates goods for their own use and also possibly to sell ("producing" + "consumer"). 4. A person who takes steps to correct difficulties with consumer companies or markets and to anticipate future problems ("proactive" + "consumer").

(http://new_words.enacademic.com/2281/null)

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
prosumer
protřebitel


Explanation:
Jako první mě napadlo slovo protřebitel, a když jsem ho zkusil vyhledat, zjistil jsem, že nejsem první, koho to napadlo.
http://is.muni.cz/th/342262/ff_b/BC_final.txt
http://utopia.sk/liferay/documents/10852/3272992/OpenSpace_b...

Netvrdím, že je to hezké slovo :)

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2014-10-10 10:46:47 GMT)
--------------------------------------------------

Ale má výhodu, že pojme všechny Vámi uvedené významy (profesionál, propagátor, producent) :)

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2014-10-10 11:09:27 GMT)
--------------------------------------------------

Podobně jde utvořit i slovo prokazník, nebo třeba prozument - to už má také nějaké existující odkazy, např.

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/prozument
http://www.infoz.cz/prozument/
http://zbiejczuk.com/web20/03-3-producent-konzument.html

Ing. Petr Bajer
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12
Grading comment
Děkuji. Myšlenka byla dobrá, jen jste původně zvolil méně vhodný kořen slova. "Prozument" se zdá nakonec velice logické řešení. Myslím, že u "prozumenta" byl neměl UJČ problém. Moc děkuji!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ales Horak: pro prozument
20 hrs
  -> Děkuji.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search