disk / cylindrical calculators

Czech translation: Kruhové (logaritmické) pravítko / válcové (logaritmické) pravítko

08:16 Jun 12, 2011
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics / mathematical instruments
English term or phrase: disk / cylindrical calculators
viz obrazky

cylindrical calculators
http://www.google.cz/search?q="cylindrical calculator"&hl=cs...

disk calculators
http://www.google.cz/search?hl=cs&rlz=1T4SKPT_csCZ427CZ427&b...
Iveta Pecinkova
Czech Republic
Czech translation:Kruhové (logaritmické) pravítko / válcové (logaritmické) pravítko
Explanation:
Možná se mýlím, ale toto by mohly být podle názvu předchůdci klasického posuvného logaritmického pravítka, i když to nejsou pravítka v pravém slova smyslu. Pokud je zbytek textu o něčem jiném, tak jsem vedle :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 dnů3 h (2011-06-14 11:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

viz. i http://black-hole.cz/cental/wp-content/uploads/2010/03/Dejin... str. 17
Selected response from:

simiki
Czech Republic
Grading comment
thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Kruhové (logaritmické) pravítko / válcové (logaritmické) pravítko
simiki
3(mechanický) diskový (kotoučový)/válečkový kalkulátor (počítací mechanismus)
Jiri Farkac


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(mechanický) diskový (kotoučový)/válečkový kalkulátor (počítací mechanismus)


Explanation:
tak nějak asi
http://www.zateckecountry.cz/informatika/navody/pomucky/web/...

Jiri Farkac
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

2 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kruhové (logaritmické) pravítko / válcové (logaritmické) pravítko


Explanation:
Možná se mýlím, ale toto by mohly být podle názvu předchůdci klasického posuvného logaritmického pravítka, i když to nejsou pravítka v pravém slova smyslu. Pokud je zbytek textu o něčem jiném, tak jsem vedle :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 dnů3 h (2011-06-14 11:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

viz. i http://black-hole.cz/cental/wp-content/uploads/2010/03/Dejin... str. 17


    Reference: http://sozda.webnode.cz/informatika/historie/
    Reference: http://www.oughtred.org/history.shtml
simiki
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
thanks




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search