number sentence

Czech translation: rovnosti a nerovnosti

07:54 May 26, 2012
English to Czech translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: number sentence
Model simple situations involving unknowns with expressions or number sentences.

Definice number sentence je na Wikipedii
http://en.wikipedia.org/wiki/Number_sentence

Jak tomu ovšem říkat česky? Zatím mám pracovně rovnice a nerovnice, ale hlodá ve mně pochybnost.
Zdeněk Hartmann
Czech Republic
Czech translation:rovnosti a nerovnosti
Explanation:
rovnice a nerovnice by to byly, kdyby tam byly neznámé. "výraz" ze zase bez rovnítka/nerovnítka

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2012-06-02 09:03:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji, a nedělejte mi reklamu, to také nemám rád :-))
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
Zase jste to vyhrál, jako Karel Gott :-). Velmi ale děkuji za příspěvky i všem ostatním.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1číselný výrok
Ivan Šimerka
3 +2rovnosti a nerovnosti
Pavel Prudký
4rovnice a nerovnice
Lenka Mandryszová


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rovnice a nerovnice


Explanation:
http://www.icoachmath.com/math_dictionary/Number_Sentence.ht...

Je asi hloupé odpovídat tak, jak jste si odpověděl sám, ale souhlasím s vámi, viz také odkaz výše...

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Díky, Lenko.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Prudký: rovnice mívají neznámou
6 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
číselný výrok


Explanation:
sentence je rovněž (logický) výrok
číselný výrok zahrnuje i rovnosti a nerovnosti

Ivan Šimerka
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Hladky
27 mins
  -> Díky!

neutral  Jiri Farkac: Byl by to čistý neologismus, zdá se, že se tento výraz nepoužívá. Viz http://jdem.cz/uzfc5
12 hrs
  -> číselný (numerický) výrok (tvrzení): Novotvar to není, samozřejmě jsou velice řídké okolnosti, kdy je třeba rozlišovat mezi výroky, které mohou být čistě slovní, netýkající se matematiky, ale i slovní týkající se matematiky, které neobsahují čísla.

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
rovnosti a nerovnosti


Explanation:
rovnice a nerovnice by to byly, kdyby tam byly neznámé. "výraz" ze zase bez rovnítka/nerovnítka

--------------------------------------------------
Note added at 7 days (2012-06-02 09:03:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji, a nedělejte mi reklamu, to také nemám rád :-))

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 35
Grading comment
Zase jste to vyhrál, jako Karel Gott :-). Velmi ale děkuji za příspěvky i všem ostatním.
Notes to answerer
Asker: Díky díky!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jiri Lonsky
14 mins
  -> děkuji

agree  Jiri Farkac
8 hrs
  -> děkuji




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search