Evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by

Czech translation: Dosadit hodnoty do rovnic/vzorců pro konkrétní hodnoty proměnných a využít je k řešení úlohy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
Czech translation:Dosadit hodnoty do rovnic/vzorců pro konkrétní hodnoty proměnných a využít je k řešení úlohy
Entered by: Pavel Prudký

13:05 May 28, 2012
English to Czech translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: Evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
Ještě jedna matematická, z popisu osnov pro základní a střední školy v různých zemích. Není mi jasné zda equations/formulas chápat jako přívlastek (atribut), nebo ne.

Tj. Evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by using them = Určit danou hodnotu proměnných v rovnicích/vzorcích a využít je k řešení...(asi spíše ne),

nebo

= Na základě daných hodnot proměnných určit hodnotu rovnic/vzorců a využít je k řešení problémů (ale zase - technicky vzato by se "them" mělo vztahovat k poslednímu sémanticky relevantnímu podstatnému jménu v plurálu, což je "variables")

Díky za tipy....
Zdeněk Hartmann
Czech Republic
stanovení hodnoty funkce/výrazu pro konkrétní hodnoty proměnných a její využití k řešení úlohy
Explanation:
- Zvolil jsem tvar nikoliv v infinitivu, snad nevadí, více mi to sedí do osnov.. pokud máte vše ostatní v infinitivu, určitě to moje jde upravit……

- Hodnotu rovnice jako takové si z matematického hlediska dost dobře neumím představit…
Buď se jedná o hodnotu neznámé (řešení rovnice), hodnotu proměnné nebo jen levé či pravé strany (výrazu), ale hodnota rovnice mi dává význam jen v jiných kontextech, např. k vyřešení úlohy……

- K Vaší úvaze - ta první část to nebude, to je prosté řešení rovnice, není to stanovovaní hodnoty výrazu, tj. dosazování do výrazu…
- jo a ještě dovětek – problémy sice jsou i matematické, ale ve škole tomu anglickému „problem“ pasuje spíše „úloha“..
Paradoxně oni zase našim problémům říkají „challenge“ nebo „issue", ale to už sem nepatří…


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-05-28 14:07:31 GMT)
--------------------------------------------------

termín vzorec lze pochopitelně také použít, ale i zde mám stejný problém jako s rovnicí, vzorec má dvě strany, je vlastně vyjádřením matematického vztahu pomocí výrazů....

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-05-28 16:00:38 GMT)
--------------------------------------------------

„dosazení do rovnice/vzorce” to být určitě může, a taky to dává jasný smysl…… :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-05-28 16:02:44 GMT)
--------------------------------------------------

....pak není nutné utíkat od rovnice k funkci :-)
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
Díky, Pavle, nakonec jsem zůstal u "dosazení", k čemuž mě přivedl váš příspěvek. Velký díky i ostatním přispěvatelům.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vyhodnoťte rovnice/vztahy, když jsou dány hodnoty proměnných, a jejich využitím vyřešte problémy
Ivan Šimerka
4 +1Vyhodnoťte rovnice/vzorce ze zadání proměnných a s jejich pomocí vyřešte úlohy
Jiri Lonsky
3Vyčíslete hodnoty z daných rovnic a vzorců a pomocí nich řešte úlohy
rosim
3stanovení hodnoty funkce/výrazu pro konkrétní hodnoty proměnných a její využití k řešení úlohy
Pavel Prudký


Discussion entries: 2





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
vyhodnoťte rovnice/vztahy, když jsou dány hodnoty proměnných, a jejich využitím vyřešte problémy


Explanation:
*

Ivan Šimerka
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Díky díky!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
Vyhodnoťte rovnice/vzorce ze zadání proměnných a s jejich pomocí vyřešte úlohy


Explanation:
Nebo takto

Jiri Lonsky
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Díky díky.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucie Maruniakova: tez - ze zadanych promennych a zadani (matemat.ukolu) vyreste s jejich pomoci
3 days 4 hrs
  -> Děkuji, Lucie, to by také šlo

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
stanovení hodnoty funkce/výrazu pro konkrétní hodnoty proměnných a její využití k řešení úlohy


Explanation:
- Zvolil jsem tvar nikoliv v infinitivu, snad nevadí, více mi to sedí do osnov.. pokud máte vše ostatní v infinitivu, určitě to moje jde upravit……

- Hodnotu rovnice jako takové si z matematického hlediska dost dobře neumím představit…
Buď se jedná o hodnotu neznámé (řešení rovnice), hodnotu proměnné nebo jen levé či pravé strany (výrazu), ale hodnota rovnice mi dává význam jen v jiných kontextech, např. k vyřešení úlohy……

- K Vaší úvaze - ta první část to nebude, to je prosté řešení rovnice, není to stanovovaní hodnoty výrazu, tj. dosazování do výrazu…
- jo a ještě dovětek – problémy sice jsou i matematické, ale ve škole tomu anglickému „problem“ pasuje spíše „úloha“..
Paradoxně oni zase našim problémům říkají „challenge“ nebo „issue", ale to už sem nepatří…


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-05-28 14:07:31 GMT)
--------------------------------------------------

termín vzorec lze pochopitelně také použít, ale i zde mám stejný problém jako s rovnicí, vzorec má dvě strany, je vlastně vyjádřením matematického vztahu pomocí výrazů....

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-05-28 16:00:38 GMT)
--------------------------------------------------

„dosazení do rovnice/vzorce” to být určitě může, a taky to dává jasný smysl…… :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-05-28 16:02:44 GMT)
--------------------------------------------------

....pak není nutné utíkat od rovnice k funkci :-)

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 35
Grading comment
Díky, Pavle, nakonec jsem zůstal u "dosazení", k čemuž mě přivedl váš příspěvek. Velký díky i ostatním přispěvatelům.
Notes to answerer
Asker: Díky díky za podrobnosti a vůbec. Mám to v deverbativech, opravdu to do osnov sedí více, akorát mi ty infinitivy přišly syntakticky na průhlednější na otázku... S "problémem" máte určitě pravdu, díky, ale tohle je eurospeak ( a není zcela zřejmé, že jde o úlohy (těm například jinde říkají "task"), proto to zatím mám takto (ale vedeme o tom diskusi s kolegy :-))

Asker: No, a s tou hodnotou máte IMHO naprostou pravdu, a nasadil jste mi dalšího brouka do hlavy... :-)

Asker: Tak ještě jednou moc moc díky, doufám, že už je to poslední otázka k tomuto veledílu.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
evaluate equations/formulas given values of the variables and solve problems by
Vyčíslete hodnoty z daných rovnic a vzorců a pomocí nich řešte úlohy


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 7 h (2012-05-28 20:45:47 GMT)
--------------------------------------------------

err:
Vyčíslete hodnoty proměnných z daných rovnic a vzorců a pomocí nich řešte úlohy

rosim
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Díky!





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search