One-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billio

Czech translation: Deset na mínus osmdesátou čtvrtou

09:58 Mar 9, 2014
English to Czech translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: One-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billio
Zdravím, poradil by mi někdo, jak přeložit toto číslo? "One-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billion billion billionth, of a per cent." Jedná se o pořad o vesmíru. Nejsem si jistá hlavně pády. Díky.
Eva Kubacova
Czech translation:Deset na mínus osmdesátou čtvrtou
Explanation:
jestli jsem to správně spočítal...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2014-03-09 10:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

nebo tedy, pokud to chcete vyjmenovat, tisícina kvadriliardtiny kvadriliandtiny kvadriliardtiny procenta...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2014-03-09 10:22:34 GMT)
--------------------------------------------------

Pokud to chcete mít úplně stejně dlouhé, tak jedna tisícina miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny procenta
Selected response from:

Petr Kedzior
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Deset na mínus osmdesátou čtvrtou
Petr Kedzior
3mili nano nano nano nano nano nano nano nano nano procento
Václav Pinkava
2 +1Jedna tisícina miliardtina ... miliardtina jednoho procenta
DLyons


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
one-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billio
Jedna tisícina miliardtina ... miliardtina jednoho procenta


Explanation:
10^-59 by my count. But I suppose they want it in words to impress the audience- won't fit above.

Jedna tisícina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina miliardtina jednoho procenta



--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2014-03-09 10:13:19 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry 10^-86.

DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka: miliarda = 10^9 nikoliv 10^6 a také Jedna tisícina miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny jednoho procenta
5 mins
  -> Díky Ivan. Miliardtina je pojem, který v desítkové soustavě představuje číslo. V dlouhé soustavě, která se používá v Česku představuje číslo 10-9 (0,000000001).

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
one-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billio
Deset na mínus osmdesátou čtvrtou


Explanation:
jestli jsem to správně spočítal...

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2014-03-09 10:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

nebo tedy, pokud to chcete vyjmenovat, tisícina kvadriliardtiny kvadriliandtiny kvadriliardtiny procenta...

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2014-03-09 10:22:34 GMT)
--------------------------------------------------

Pokud to chcete mít úplně stejně dlouhé, tak jedna tisícina miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny miliardtiny procenta

Petr Kedzior
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Děkuji za odpověď. Potřebuju to číslo přeložit do titulků, takže by délkou mělo odpovídat originálu. Číselné vyjádření by bylo moc krátké.

Asker: Děkuju!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Šimerka: ... procenta. Aby se v absolutní hodnotě nezapomnělo na dva další řády. Celkem 10exp(-86)
5 mins
  -> Díky, Ivane!

agree  Jiri Farkac: s těmi kvadriliandtinami - odpovídá to krátké soustavě používané v češtině a to bude dostatečně ohromující, aby diváka nenapadlo přemýšlet, kolik to vlastně je ve skutečnosti ;-)
35 mins
  -> Díky, Jirko!

neutral  DLyons: This is a scientific register. I feel their audience needs to be impressed rather than informed - otherwise why doesn't the English say "ten to the minus 86" :-)
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
one-thousandth of a billion billion billionth, billion billion billionth, billio
mili nano nano nano nano nano nano nano nano nano procento


Explanation:
Nebo taky pico místo nano, viz diskuse.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Billionth

Václav Pinkava
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Radim Rozumek: ... z čistě technického hlediska, dají se tyto předpony řadit za sebe?
6 hrs
  -> Nevím. Je libo kvatuordeciliontina procenta? Jde snad o snahu zaimponovat divákům formulací, že něco je nesrozumitelně a neuvěřitelně malinké.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search