stretch flangeability

Czech translation: tvárnost/hlubokotažnost

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stretch flangeability
Czech translation:tvárnost/hlubokotažnost
Entered by: jankaisler

20:45 Dec 22, 2016
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: stretch flangeability
...the hot rolled steel sheet used for them is required to have high elongation and excellent stretch flangeability as well as high tensile strength. Děkuji.
seraalice
Czech Republic
tvárnost
Explanation:
"Stretch-flangeability measures the ability of a material to be formed into a complex shape."

"Nejvýznamnějšími vlastnostmi oceli jsou skvělá tvárnost a odolnost, dobrá pevnost v tahu, mez kluzu a dobrá tepelná vodivost. Nejdůležitější vlastnost nerezové oceli je její odolnost proti korozi. "

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2016-12-22 21:19:34 GMT)
--------------------------------------------------

"Tvárnost

, vlastnost materiálu projevující se trvalou deformací bez porušení celistvosti. Tvářet lze tahem, tlakem, ohybem, krutem i kombinovaným namáháním. Změny, které přitom v materiálu probíhají, se liší zejména podle toho, probíhá-li tváření za tepla, nebo za studena. "

https://leporelo.info/tvarnost
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
Děkuji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vhodnost pro odhranění vnitřních hran
Ivan Šimerka
3hlubokotažnost
Petr Moczek
3tvárnost
jankaisler


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tvárnost


Explanation:
"Stretch-flangeability measures the ability of a material to be formed into a complex shape."

"Nejvýznamnějšími vlastnostmi oceli jsou skvělá tvárnost a odolnost, dobrá pevnost v tahu, mez kluzu a dobrá tepelná vodivost. Nejdůležitější vlastnost nerezové oceli je její odolnost proti korozi. "

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2016-12-22 21:19:34 GMT)
--------------------------------------------------

"Tvárnost

, vlastnost materiálu projevující se trvalou deformací bez porušení celistvosti. Tvářet lze tahem, tlakem, ohybem, krutem i kombinovaným namáháním. Změny, které přitom v materiálu probíhají, se liší zejména podle toho, probíhá-li tváření za tepla, nebo za studena. "

https://leporelo.info/tvarnost


    Reference: http://www.msm.cam.ac.uk/phase-trans/2007/stretch.html
    Reference: http://www.totalmateria.com/page.aspx?ID=SteelProperties&LN=...
jankaisler
Works in field
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 22
Grading comment
Děkuji.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vhodnost pro odhranění vnitřních hran


Explanation:
flangeability - vhodnost pro odhranění
stretch flanging - odhranění vnitřních hran
slovník

Ivan Šimerka
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hlubokotažnost


Explanation:
The hole expansion property is also called “stretch- flangeability”. The hole expansion property is devised to measure the percentage of the size of an expanded hole at the moment that a crack occurs.

https://www.brunel.ac.uk/__data/assets/pdf_file/0007/295135/...
Zde viz také Figure 2 A schematic illustration of the hole-expansion tester. na str 3879.

Erichsenova zkouška hlubokotažnosti
Zkouška schopnosti plechů nebo pásů plasticky se deformovat do požadovaného tvaru. Při zkoušce se vtlačuje kulovitý průtažník o průměru 20 mm do plechu upnutého přidržovačem na průtažnici, a to tak dlouho, dokud se na vytažené straně neobjeví trhlinka. Příslušné prohloubení (v mm) je měřítkem hlubokotažnosti.

http://www.cojeco.cz/index.php?detail=1&s_lang=2&id_desc=246...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2016-12-25 08:56:46 GMT)
--------------------------------------------------

Pojem "hlubokotažné plechy" se běžně používá. Hlubokotažnost je podmnožina tvařitelnosti (tvářitelnosti).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ocel
http://umi.fs.cvut.cz/wp-content/uploads/2014/08/3-5_technol...
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?f...

Petr Moczek
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search