go/no-go gauge

Czech translation: měrka (kalibr) s dobrou a špatnou stranou

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:go/no-go gauge
Czech translation:měrka (kalibr) s dobrou a špatnou stranou
Entered by: jankaisler

18:28 May 15, 2011
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Metrology / měřidla
English term or phrase: go/no-go gauge
no context, just a list of gauges
Iveta Pecinkova
Czech Republic
měrka (kalibr) s dobrou a špatnou stranou
Explanation:
"Pro kontrolu vnitřních rozměrů, zejména průměru kruhových otvorů, se užívá měrka čili kalibr se dvěma válcovými zakončeními: „dobrá“ a „špatná“ (zmetková) strana. V angličtině se nazývají Go/No go."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Měrka
Selected response from:

jankaisler
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kalibr se zmetkovou stranou
Jaroslav Hejzlar
4 +1měrka (kalibr) s dobrou a špatnou stranou
jankaisler
5měrka
Jirka Bolech
3uzamykací kalibr
Radana_K
3měrka průchodnosti
rosim


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kalibr se zmetkovou stranou


Explanation:
Například kalibr na závity.

Jaroslav Hejzlar
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pavel Prudký
29 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
měrka (kalibr) s dobrou a špatnou stranou


Explanation:
"Pro kontrolu vnitřních rozměrů, zejména průměru kruhových otvorů, se užívá měrka čili kalibr se dvěma válcovými zakončeními: „dobrá“ a „špatná“ (zmetková) strana. V angličtině se nazývají Go/No go."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Měrka

jankaisler
Native speaker of: Czech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vierama
13 hrs
  -> Dík!

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5

2 days 22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
měrka průchodnosti


Explanation:
také třeba

rosim
Native speaker of: Native in CzechCzech

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
měrka


Explanation:
"Kalibr" se také často používá. Dobrá a špatná strana je holý nesmysl. Ty dvě strany měrky představují hraniční dobré rozměry v tolerančním rozsahu. Pokud jedna z nich "neprojde", je zkoušený kus špatný, pokud obě "projdou", je kus dobrý. Ne všechno, co je na Wikipedii, lze brát vážně...

Jirka Bolech
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search