Mud Gas Separator

Czech translation: odplyňovač (degazátor) (výplachu)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mud Gas Separator
Czech translation:odplyňovač (degazátor) (výplachu)
Entered by: Ales Horak

08:41 Nov 15, 2012
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Mining & Minerals / Gems / těžní zařízení
English term or phrase: Mud Gas Separator
Předem děkuji za pomoc!
Edita Pacovska
Czech Republic
odplyňovač (degazátor) (výplachu)
Explanation:
Odplyňovače (degazátory).

Jsou to zařízení, která odstraňují plyn z výplachu, který se do něho dostává při provrtávání porézních plynových horizontů.

Výplach obvykle prochází nádobou, ve které se vytváří podtlak pomocí vývěvy o hodnotách cca 1200 – 1800 mm Hg. Vakuum se tvoří buď pomocí vývěvy, nebo difuzorem. Pohon může být vlastním elektrickým motorem. Někdy, zejména u difuzorů, se používá čerpadel vrtné soupravy. Efekt zařízení se zvyšuje tím, že výplach v komoře dopadá na velkou plochu. Předním výrobcem se opět společnost Swaco.

Výplachové očisťovací systémy.

Správná funkce čistícího systému je podmíněna uváženou sestavou jednotlivých čistících zařízení.

Do očisťovacího systému výplachu patří následující zařízení:

vibrační síta,
usazovací jímky nebo nádrže,
odplyňovače,
odpískovače,
odjílovače,
odstředivky.

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2012-11-15 08:53:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://geologie.vsb.cz/TECHHLDOB/hlubinneVrtani/vrtani/techn...
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
Perfektní, moc děkuji!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5separátor (odlučovač) kalového plynu
Ivan Šimerka
4 +1odplyňovač (degazátor) (výplachu)
Ales Horak
3odlučovač/(příp. separátor) plynů a kalů
Zbyněk Táborský
1plynový separátor kalu
Radim Rozumek
Summary of reference entries provided
Mud Gas Separator
kapura

Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
mud gas separator
plynový separátor kalu


Explanation:
nebude to třeba přesně dle originálu?

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2012-11-15 08:47:43 GMT)
--------------------------------------------------

ještě jsem nalezl toto: http://www.aquaproduct.cz/odplynovac-a-odlucovac-kalu-spirov...

Radim Rozumek
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mud gas separator
odplyňovač (degazátor) (výplachu)


Explanation:
Odplyňovače (degazátory).

Jsou to zařízení, která odstraňují plyn z výplachu, který se do něho dostává při provrtávání porézních plynových horizontů.

Výplach obvykle prochází nádobou, ve které se vytváří podtlak pomocí vývěvy o hodnotách cca 1200 – 1800 mm Hg. Vakuum se tvoří buď pomocí vývěvy, nebo difuzorem. Pohon může být vlastním elektrickým motorem. Někdy, zejména u difuzorů, se používá čerpadel vrtné soupravy. Efekt zařízení se zvyšuje tím, že výplach v komoře dopadá na velkou plochu. Předním výrobcem se opět společnost Swaco.

Výplachové očisťovací systémy.

Správná funkce čistícího systému je podmíněna uváženou sestavou jednotlivých čistících zařízení.

Do očisťovacího systému výplachu patří následující zařízení:

vibrační síta,
usazovací jímky nebo nádrže,
odplyňovače,
odpískovače,
odjílovače,
odstředivky.

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2012-11-15 08:53:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://geologie.vsb.cz/TECHHLDOB/hlubinneVrtani/vrtani/techn...

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 88
Grading comment
Perfektní, moc děkuji!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kapura
3 hrs
  -> děkuji

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mud gas separator
odlučovač/(příp. separátor) plynů a kalů


Explanation:
http://www.aquaproduct.cz/separatory-plynu-a-kalu-kombinovan...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2012-11-15 08:55:41 GMT)
--------------------------------------------------

Po upřesnění v diskuzi tedy spíše "odlučovač plynu z výplachu"

Zbyněk Táborský
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
mud gas separator
separátor (odlučovač) kalového plynu


Explanation:
*
mud gas - kalový plyn

Ivan Šimerka
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4




Reference comments


3 hrs
Reference: Mud Gas Separator

Reference information:
Mud Gas Separator is commonly called a gas-buster or poor boy degasser.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Mud_Gas_Separator
kapura
Native speaker of: Russian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search