wear bush

Czech translation: abrazní vložka (např. do základní příruby)

14:05 Jan 5, 2009
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: wear bush
A manual for a pulper is concerned.

Context:
"Do not use cutting tools (for example screwdrivers or similar) when introducing the new packing in their seat, to avoid damaging the wear bush."
or:
"SHAFT WEAR BUSH REPLACEMENT"
Kateřina Suchánková
Czech Republic
Czech translation:abrazní vložka (např. do základní příruby)
Explanation:
tento překlad uvádí Millennium pro wear bushing.
Bushing se dosti čast zkracuje na bush.
Selected response from:

mherold
Czech Republic
Grading comment
Díky.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1abrazní vložka (např. do základní příruby)
mherold
3 +1třecí vložka
Pavel Prudký


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
třecí vložka


Explanation:
popř. třecí pouzdro

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Pavel Blann: ne, "třecí" je hlavním významem "friction". v důsledku tření může (ale nemusí) vzniknout abraze. // to je sice možné, ale problém nastane při výskytu "friction bush": proto je vždy lepší přesnější termín.
6 hrs
  -> Teoreticky máte pravdu, s tím samozřejmě souhlasím, ale to přece není v rozporu s tím, jak se dotyčnému dílu říká. Viz např. wear plate = třecí destička, wear surface = třecí plocha, wear strip = třecí pásek, wear back = třecí obložení atd.

agree  rosim
1 day 8 hrs
  -> děkuji

agree  petr jaeger
2 days 48 mins
  -> děkuji

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
abrazní vložka (např. do základní příruby)


Explanation:
tento překlad uvádí Millennium pro wear bushing.
Bushing se dosti čast zkracuje na bush.

mherold
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Díky.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Prudký: slovo abrazní se v češtině hodně používá, mluvme ale raději česky, a zkuste jednu abrazní vložku vygooglvat v reálu
1 hr

agree  Pavel Blann: ano, "wear" je odborně "abrazní". čím speciálnější termín, tím je zpravidla jeho výskyt na googlu méně častý.
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search