pulley splined to the pulper shaft

Czech translation: drážkovaná řemenice na hřídeli rozvlákňovače

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pulley splined to the pulper shaft
Czech translation:drážkovaná řemenice na hřídeli rozvlákňovače
Entered by: Pavel Prudký

17:28 Jan 5, 2009
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: pulley splined to the pulper shaft
Tools for taking out the pulley splined to the pulper shaft

again the same machine - the pulper is concerned
Kateřina Suchánková
Czech Republic
drážkovaná řemenice na hřídeli rozvlákňovače
Explanation:
nástroj pro sejmutí této řemenice

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-01-05 17:35:16 GMT)
--------------------------------------------------

řemenice je uložená na hřídeli - zasunutá v jeho drážkování, v řemenici je vnitřní drážkování

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 21:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

přikládám něco z učebnice pro rozlišení mezi drážkovým spojem a perem:
http://studenti-studentum.blogspot.com/2007/08/penos-mk-pery...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 22:00:30 GMT)
--------------------------------------------------

popř. se stručným obrázky:
http://www.mitcalc.com/cz/pr_shaftcon.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 22:18:11 GMT)
--------------------------------------------------

to doplnění po 4 hodinách nebylo pochopitelně určeno pí/sl. Kateřině, jen jsem tu měl takovou minidebatu s kolegou, takže to je tedy určeno spíše jemu...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-01-05 22:31:53 GMT)
--------------------------------------------------

Znovu tedy, pouze ke kolegovi:
1. V dotazu jde zcela jasně o klasické drážkování hřídel/náboj (s více drážkami).
2. Drážkový spoj je něco jiného než pero s drážkou.


--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-01-10 08:50:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji
Selected response from:

Pavel Prudký
Grading comment
Díky.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4drážkovaná řemenice na hřídeli rozvlákňovače
Pavel Prudký
4řemenice spojená s drážkovanou hřídelí rozvlákňovacího stroje
Pavel Blann


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
řemenice spojená s drážkovanou hřídelí rozvlákňovacího stroje


Explanation:
výrobně je nejsnazší vyfrézovat drážku do řemenice i hřídele a pak obě součásti spojit perem

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-01-05 21:17:15 GMT)
--------------------------------------------------

nebo ještě přesněji:
řemenice spojená drážkou a perem s hřídelí rozvlákňovacího stroje

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Prudký: V čem je rozdíl? Je to trapné slovíčkaření, kolego. Už hovidím, je jen v poznámce dole, kde jste mimo. Žádné pero s drážkou, ale drážkový spoj, to je velký rozdíl!!! // Teď již ano, ale nahoře v odpovědi je to totéž. Dole však popisujete pero a drážku...
26 mins
  -> žádné slovíčkaření. jak vidno, oba máme na mysli jiný spoj. // drážkový může znamenat jednu či více drážek. že jde o jednu jsem vysvětlil hned pod termínem. mimo tedy nejsem já.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drážkovaná řemenice na hřídeli rozvlákňovače


Explanation:
nástroj pro sejmutí této řemenice

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-01-05 17:35:16 GMT)
--------------------------------------------------

řemenice je uložená na hřídeli - zasunutá v jeho drážkování, v řemenici je vnitřní drážkování

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 21:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

přikládám něco z učebnice pro rozlišení mezi drážkovým spojem a perem:
http://studenti-studentum.blogspot.com/2007/08/penos-mk-pery...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 22:00:30 GMT)
--------------------------------------------------

popř. se stručným obrázky:
http://www.mitcalc.com/cz/pr_shaftcon.htm

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2009-01-05 22:18:11 GMT)
--------------------------------------------------

to doplnění po 4 hodinách nebylo pochopitelně určeno pí/sl. Kateřině, jen jsem tu měl takovou minidebatu s kolegou, takže to je tedy určeno spíše jemu...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-01-05 22:31:53 GMT)
--------------------------------------------------

Znovu tedy, pouze ke kolegovi:
1. V dotazu jde zcela jasně o klasické drážkování hřídel/náboj (s více drážkami).
2. Drážkový spoj je něco jiného než pero s drážkou.


--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-01-10 08:50:42 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo, také děkuji

Pavel Prudký
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Díky.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pavel Blann: jak si představujete "řemenici zasunutou v drážkování hřídele"? // zřejmě myslíte hřídel s více pery. já mám na mysli hřídel s drážkou a jedním perem.
4 hrs
  -> já ten problém nemám. Dále již no comment, sorry.. Možná až u piva, co vám dlužím..




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search