TD / RT

Czech translation: systém Top Drive / rotační stůl

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:TD / RT
Czech translation:systém Top Drive / rotační stůl
Entered by: Ales Horak

14:23 Dec 27, 2012
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci / Zařízení pro vrtné plošiny
English term or phrase: TD / RT
BVSD
TD / RT
Option: STRS

Jedná se o výčet poruch a historii alarmů. Předem děkuji za pomoc!
Edita Pacovska
Czech Republic
systém Top Drive / rotační stůl
Explanation:
TD je určitě Top Drive a RT je Rotary Table

rtné soupravy pro plnoprofilové rotační vrtání používají stále více nástavný typ posuvné rotační hlavy, tzv.“Top Drive“. Toto zařízení umožňuje pracovat s různými typy trubního materiálu – vrtné trubky i pažnice a umožňuje účinněji regulovat přítlak na vrtný nástroj a otáčky vrtné nástroje. Ukázka tohoto typu rotační hlavy je na obr. 27.

Systém vrtání Top Drive je považovaný jako jeden z nejvýznamnějších pokroků v technologii plnoprofilového rotačního vrtání od zavedení rotačního stolu. Při srovnání s konvenčními rotarovými vrtnými soupravami, systémy Top Drive jednoznačně vrtají rychleji a bezpečněji.

Posuvná rotační hlava Top Drive je vrtací zařízení, které je zavěšeno na spodním bloku kladkostroje, pohybuje se s ním a rotuje vrtnými trubkami na horním konci vrtné kolony na rozdíl od použití rotačního stolu a unášečky. Top Drive se připojuje na horní konec vrtné kolony, dodává vrtné koloně krouticí moment, umožňuje průtok vrtnému výplachu a poskytuje vrtné koloně přítlak na vrtný nástroj. Krouticí moment pro vrtání vytvářený motorem Top drive je přenášen na vrtnou kolonu prostřednictvím naváděcího ramena nebo naváděcí lyžiny. Vlastní spojení s vrtnou kolonou je provedeno manipulačním zařízením s vrtnými trubkami, dále jen „manipulátorem“ (angl. Pipehandler), který je dálkové ovládán vrtařem a zapíná a vypíná spodní spojení Top Drive na vrtnou kolonu bez ručního zásahu.

--------------------------------------------------
Note added at 22 h (2012-12-28 12:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Vrtné soupravy s rotačním stolem

Tato skupina vrtných souprav se rozděluje na:

vrtné soupravy s manipulací pod rotačním stolem typu CR: CR 1200 a CR 1800 (používají se velmi zřídka),
vrtné soupravy s manipulací nad rotačním stolem (typické rotarové soupravy).

Vrtné soupravy s manipulací nad rotačním stolem jsou velmi lehké pojízdné vrtné soupravy, které se používají v ložiskovém průzkumu, v průzkumném jádrovém vrtání, v inženýrské geologii a hydrogeologii. Výhodné jsou k průzkumu hlubinně uložených ložisek (např. černé uhlí), kde lze projít souvrstvím bez odběru vrtného jádra a též u hydrogeologických a čerpacích vrtů většího průměru. Vrtné soupravy této kategorie mají zachovanou sestavu klasických vrtných souprav (pohonná jednotka, těžní zařízení, rotační stůl, vrtná věž, výplachový agregát a vrtná kolona s příslušenstvím).

--------------------------------------------------
Note added at 22 h (2012-12-28 12:40:21 GMT)
--------------------------------------------------

Zde anglicky:

The BVSD reflects the cutting-edge-technology
applied on offshore and onshore drilling units. If
you have the power and the Top Drive we can han-
dle the gap in between.

The incoming power as well as the feeding power
to the Top Drive motor, the auxiliaries and controls
are plugged outside of the container. This leads up
in shorting rig up and rig down time for land
drilling rigs. The system works with different types
of motors like ABB, GEB 22, Reliance, etc.

already equipped with the Bentec Variable Speed
Drive.

Bentec can also provide solutions for drawworks,
mud pumps and rotary table drive systems.

All systems are available for integration in a
Power Control Room (PCR) together with Main
Switch Board, Generator Control, MCC and other
controls. Bentec handels the entire electric system
for drilling rigs onshore and offshore.
Selected response from:

Ales Horak
Czech Republic
Grading comment
Naprosto vyčerpávající odpověď, děkuji za velkou pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4systém Top Drive / rotační stůl
Ales Horak
3časově zpožděná detekce / detekce v reálném čase
Hana Rutova


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
td / rt
časově zpožděná detekce / detekce v reálném čase


Explanation:
TD time delayed (detection)
RT real time (detection)

Hana Rutova
Native speaker of: Czech

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
td / rt
systém Top Drive / rotační stůl


Explanation:
TD je určitě Top Drive a RT je Rotary Table

rtné soupravy pro plnoprofilové rotační vrtání používají stále více nástavný typ posuvné rotační hlavy, tzv.“Top Drive“. Toto zařízení umožňuje pracovat s různými typy trubního materiálu – vrtné trubky i pažnice a umožňuje účinněji regulovat přítlak na vrtný nástroj a otáčky vrtné nástroje. Ukázka tohoto typu rotační hlavy je na obr. 27.

Systém vrtání Top Drive je považovaný jako jeden z nejvýznamnějších pokroků v technologii plnoprofilového rotačního vrtání od zavedení rotačního stolu. Při srovnání s konvenčními rotarovými vrtnými soupravami, systémy Top Drive jednoznačně vrtají rychleji a bezpečněji.

Posuvná rotační hlava Top Drive je vrtací zařízení, které je zavěšeno na spodním bloku kladkostroje, pohybuje se s ním a rotuje vrtnými trubkami na horním konci vrtné kolony na rozdíl od použití rotačního stolu a unášečky. Top Drive se připojuje na horní konec vrtné kolony, dodává vrtné koloně krouticí moment, umožňuje průtok vrtnému výplachu a poskytuje vrtné koloně přítlak na vrtný nástroj. Krouticí moment pro vrtání vytvářený motorem Top drive je přenášen na vrtnou kolonu prostřednictvím naváděcího ramena nebo naváděcí lyžiny. Vlastní spojení s vrtnou kolonou je provedeno manipulačním zařízením s vrtnými trubkami, dále jen „manipulátorem“ (angl. Pipehandler), který je dálkové ovládán vrtařem a zapíná a vypíná spodní spojení Top Drive na vrtnou kolonu bez ručního zásahu.

--------------------------------------------------
Note added at 22 h (2012-12-28 12:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Vrtné soupravy s rotačním stolem

Tato skupina vrtných souprav se rozděluje na:

vrtné soupravy s manipulací pod rotačním stolem typu CR: CR 1200 a CR 1800 (používají se velmi zřídka),
vrtné soupravy s manipulací nad rotačním stolem (typické rotarové soupravy).

Vrtné soupravy s manipulací nad rotačním stolem jsou velmi lehké pojízdné vrtné soupravy, které se používají v ložiskovém průzkumu, v průzkumném jádrovém vrtání, v inženýrské geologii a hydrogeologii. Výhodné jsou k průzkumu hlubinně uložených ložisek (např. černé uhlí), kde lze projít souvrstvím bez odběru vrtného jádra a též u hydrogeologických a čerpacích vrtů většího průměru. Vrtné soupravy této kategorie mají zachovanou sestavu klasických vrtných souprav (pohonná jednotka, těžní zařízení, rotační stůl, vrtná věž, výplachový agregát a vrtná kolona s příslušenstvím).

--------------------------------------------------
Note added at 22 h (2012-12-28 12:40:21 GMT)
--------------------------------------------------

Zde anglicky:

The BVSD reflects the cutting-edge-technology
applied on offshore and onshore drilling units. If
you have the power and the Top Drive we can han-
dle the gap in between.

The incoming power as well as the feeding power
to the Top Drive motor, the auxiliaries and controls
are plugged outside of the container. This leads up
in shorting rig up and rig down time for land
drilling rigs. The system works with different types
of motors like ABB, GEB 22, Reliance, etc.

already equipped with the Bentec Variable Speed
Drive.

Bentec can also provide solutions for drawworks,
mud pumps and rotary table drive systems.

All systems are available for integration in a
Power Control Room (PCR) together with Main
Switch Board, Generator Control, MCC and other
controls. Bentec handels the entire electric system
for drilling rigs onshore and offshore.

Ales Horak
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24
Grading comment
Naprosto vyčerpávající odpověď, děkuji za velkou pomoc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search