photon dose engines

Czech translation: výpočet dávkové distribuce fotonů

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:photon dose engines
Czech translation:výpočet dávkové distribuce fotonů
Entered by: Marek Obdrzalek

16:06 Jan 26, 2019
English to Czech translations [PRO]
Medical - Science (general) / Medical devices
English term or phrase: photon dose engines
Kontext:
¨Accuracy for the photon dose engines
RayStation has two photon dose engines: collapsed cone and Monte Carlo.
The validation strategies for the two dose engines are described below, followed by a description of the validation scope for different machines and treatment techniques.
The validations for C-arm LINACs are the same for both dose engines.
The Monte Carlo dose engine does not support TomoTherapy machines.
Validation strategy for the collapsed cone photon dose engine

Nenapadá mě žádný vhodný termín pro "dose engine", nehledě na to, že možná existuje nějaký zaužívaný český ekvivalent, ale nic jsem nenašel. Pokud byste někdo věděli, moc by mi to pomohlo.
Marek Obdrzalek
Czech Republic
výpočet dávkové distribuce fotonů
Explanation:
"Za nejpřesnější metodu výpočtu dávkové distribuce je dnes považována metoda Monte Carlo a přestože v některých komerčních plánovacích systémech (např. Varian Eclipse, Electa Monaco) je tato metoda, alespoň částečně implementována, je stále výpočetní náročnost této metody pro plné využití v radioterapii limitujícím faktorem."

https://www.google.it/search?ei=BtRMXPOLOIyckgXx443wAg&q=kol...
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
Mockrát děkuji, pane Buraku, moc jste mi pomohl. I v případě těch ostatních dotazů.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4výpočet dávkové distribuce fotonů
Igor BURAK
4jádra/kernely pro výpočet dávek (fotonů)
Ivan Šimerka


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jádra/kernely pro výpočet dávek (fotonů)


Explanation:
*

Ivan Šimerka
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
výpočet dávkové distribuce fotonů


Explanation:
"Za nejpřesnější metodu výpočtu dávkové distribuce je dnes považována metoda Monte Carlo a přestože v některých komerčních plánovacích systémech (např. Varian Eclipse, Electa Monaco) je tato metoda, alespoň částečně implementována, je stále výpočetní náročnost této metody pro plné využití v radioterapii limitujícím faktorem."

https://www.google.it/search?ei=BtRMXPOLOIyckgXx443wAg&q=kol...

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mockrát děkuji, pane Buraku, moc jste mi pomohl. I v případě těch ostatních dotazů.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search