roller coaster

Czech translation: mini horská dráha / horská dráha pro děti

13:35 Sep 25, 2019
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Sports / Fitness / Recreation / Playground equipment
English term or phrase: roller coaster
On the other hand, traditional playgrounds with equipment such as jets, ***roller coasters***, bumps, sandboxes and climbing gear feature the least challenging play for children, and the most non-play, such as standing and “hanging around” or just walking around.

Netuším, jak taková horská dráha na dětském hřišti může vypadat, natožpak jak se jí říká česky.
Zdeněk Hartmann
Czech Republic
Czech translation:mini horská dráha / horská dráha pro děti
Explanation:
Pokud nejsou výrazy „roller coaster“ a „jet“ v textu popsány blíže, zkusil bych nějaký obecnější překlad, např. „mini horská dráha“, který naznačuje, že nejde o skutečnou horskou dráhu.

Teoreticky ta „horská dráha“ může být klidně něco takového: https://www.pinterest.com/pin/200621358370983495/, ale bez bližšího vysvětlení se můžeme jen dohadovat. Obzvláště s přihlédnutím ke skutečnosti, že autorka pravděpodobně není rodilou mluvčí angličtiny.
Selected response from:

Trevor Žáček
Czech Republic
Grading comment
Moc díky, nakonec jsem zvolil tvrdou lokalizaci (a do textu umístil vybavení klasického českého hřiště).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2mini horská dráha / horská dráha pro děti
Trevor Žáček
4Horská dráha, prolézačka
Helena Bližíková


Discussion entries: 2





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mini horská dráha / horská dráha pro děti


Explanation:
Pokud nejsou výrazy „roller coaster“ a „jet“ v textu popsány blíže, zkusil bych nějaký obecnější překlad, např. „mini horská dráha“, který naznačuje, že nejde o skutečnou horskou dráhu.

Teoreticky ta „horská dráha“ může být klidně něco takového: https://www.pinterest.com/pin/200621358370983495/, ale bez bližšího vysvětlení se můžeme jen dohadovat. Obzvláště s přihlédnutím ke skutečnosti, že autorka pravděpodobně není rodilou mluvčí angličtiny.

Trevor Žáček
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Moc díky, nakonec jsem zvolil tvrdou lokalizaci (a do textu umístil vybavení klasického českého hřiště).
Notes to answerer
Asker: Moc díky, pane Žáčku.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucie Maruniakova
32 mins
  -> Děkuji.

neutral  Petr Kedzior: no, já tedy nevím, ale že by k tradičnímu vybavení dětského hřiště patřila horská dráha... ale jak píšu v diskusi, v anglosaském prostředí to může být jinak...
6 hrs

agree  Helena Bližíková
20 hrs
  -> Děkuji.

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Horská dráha, prolézačka


Explanation:
Ono je to sporné. Asi by pomohlo zjistit si nějaký bližší popis nebo informace. "roller caster" může totiž být jak klasická "horská dráha" á la Výstaviště, a je možné, že v jiných zemích mají na hřištích i nějaké mini horské dráhy, ale může to být i prolézačka - říká se tak i takovým těm hradům se sítěmi, šplhadly, lany a vším možným.

Helena Bližíková
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search