Property developer

Danish translation: entrepenør/byggeentrepenør

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Property developer
Danish translation:entrepenør/byggeentrepenør
Entered by: Ivana Friis Wilson

18:16 Oct 7, 2008
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: Property developer
Gerne et pænt ord ;)
Ivana Friis Wilson
United Kingdom
entrepenør/byggeentrepenør
Explanation:
To forslag fra Kjærulf Nielsens ordbog. Det er da meget pæne ord, synes du ikke?

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-10-07 18:30:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Det var nu også i den elektroniske version jeg fandt det - men den nye på internettet. Og der stod også spekulant som mulighed. Er det ikke også som oftest det, de er?? Men tingene kan jo selvfølgelig altid siges på en pæn måde...;-)
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
Tak, mærkeligt, jeg slog det da selv op i den elektroniske version, men den var blank? Jeg kunne selv kun komme i tanke om byggespekulant ;) - knap så pænt...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4entrepenør/byggeentrepenør
Mette Melchior
4entreprenør/bygherre
Diarmuid Kennan


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
property developer
entreprenør/bygherre


Explanation:
Both are commonly used.

Diarmuid Kennan
Ireland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Tak for hurtig hjælp!


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
property developer
entrepenør/byggeentrepenør


Explanation:
To forslag fra Kjærulf Nielsens ordbog. Det er da meget pæne ord, synes du ikke?

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-10-07 18:30:51 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Det var nu også i den elektroniske version jeg fandt det - men den nye på internettet. Og der stod også spekulant som mulighed. Er det ikke også som oftest det, de er?? Men tingene kan jo selvfølgelig altid siges på en pæn måde...;-)

Mette Melchior
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak, mærkeligt, jeg slog det da selv op i den elektroniske version, men den var blank? Jeg kunne selv kun komme i tanke om byggespekulant ;) - knap så pænt...
Notes to answerer
Asker: Har lige fundet ud af, at jeg ved en fejl slog op i dansk til engelsk... Det gør jeg faktisk tit, modsat ordbogen.com kan gyldendals jo ikke regne ud, at jeg mener det modsatte ;)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search