Anticrustant / anti-crustant

Danish translation: jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel

15:56 Oct 5, 2015
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
English term or phrase: Anticrustant / anti-crustant
A product that is also used as an anticrustant.
The anticrustant serves to facilitate uniform seedling emergence through crusty soil.
Anna Honore
Denmark
Danish translation:jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel
Explanation:
jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel

kilder:

Pindstrup: Jordforbedring
www.pindstrup.dk/hobby/tips-til.../jordforbedring/
En årlig jordforbedring giver bedre resultater på både kort og lang sigt. Blomsterbede og køkkenhave har godt af jordforbedring med Pindstrup Plus inden ...

Jordforbedring med Champost! - Champost<sup>®</sup>
www.champost.dk/produkter/
Champost jordforbedring er varmebehandlet og pasteuriseret hestemøg. Bruges som topdække, til at forbedre den eksisterende jord, gøde naturligt, holde på ...

Jordforbedring - Sitas
www.sitas.dk/udstyr-til-plantning/jordforbedring
Bakkegrus 0-4 mm, 15 l pose 0,4 mm sandkorn. Blandes med jord som er meget leret. Hjælper til at jorden bliver mere porøs og rodvenlig. Denne vare skal ...

Vermiculit som ***jordforbedringsmiddel*** | Grønomstilling
https://groenomstilling.erhvervsstyrelsen.dk/vermiculit...
Affaldet fra produktion af vermiculit produkter kan genbruges. ... Vermiculit kan muligvis mindske brugen af gødning da stoffet kan absorbere næringsstoffer og ...

Jordforbedring og gødning - plantekasse.dk
plantekasse.dk/shop/28-jordforbedring-og-godning
Forskellige produkter til forbedring af jorden samt gødning. --, Pris: laveste ... Vermiculite, 3 liter Et naturligt og miljøvenligt ***jordforbedringsmateriale***. Vermiculite er ...

Vermiculite 3 liter til ***jordforbedring*** - hurtig levering
denfrodigehave.dk › Så og prikle
Anvendes til forspiring og stiklinger som jorddække. Vermiculite bevarer fugten. Find alt til succesfuld forspiring i den e-mærkede netbutik.

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
plantevækst. Jordens kvælstofpulje ... Ydermere har vi sået ærter i potter, både i ren vermiculit og i vermiculit iblandet jord. Planterne får tilført forskellige ...

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
Planter kan ikke optage kvælstof på organisk form, dvs. bundet til organisk ... Ærter (+N + jord): Ærter dyrket med kvælstofgødning i vermiculit iblandet jord.

Vermiculite. 3 l - Blomsterverden.dk
www.blomsterverden.dk/product/vermiculite-1581/
Vermiculite er et mineral med en god evne til at absorbere og afgive fugt og næringsstoffer. Anvendes som jordforbedrende middel. Gør jorden fugtbevarende ...

Giv dine planter luft, så rødderne kan suge næring.
https://www.dansk-hobby-hydro.dk/.../vermiculite-25...
Vermiculite er perfekt at blande i din jord, i hydro-sten, i andre medier eller at bruge alene. Til brug i jord: Hvor den negative jord er tung eller klæbrigt anbefales ...

på engelsk:

Response of Vegetable Crops to Anticrustants | Department ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1982 - ***Final stands of onion were not affected by anticrustants, but emergence was most rapid with vermiculite*** (Table 2). Although Nalco 2190 was the ...

Response of Small-Seeded Vegetables to Several ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1981 - Are the increases in stand with PA because of an anticrustant effect, ... In summary, ***vermiculite was by far the most effective anticrustant*** and ...
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3produkt til modvirkning af skorpedannelse
Liset Nyland
1 +1jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel
andres-larsen
Summary of reference entries provided
jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel
andres-larsen

  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anticrustant / anti-crustant
produkt til modvirkning af skorpedannelse


Explanation:
Et gæt, kan ikke lige finde nogen danske kilder.

Men da skorpedannelse er et resultat af for hurtig tørring af våd jord, så kan man udlægge nogle produkter som binder vandet i jorden og dermed regulerer udtørringen.



Liset Nyland
Italy
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Hi Liset, Tusind tak for hjælpen. Ordet jeg søger kommer nok nærmest 'jordforbedring'. Mvh, Anna


1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
anticrustant / anti-crustant
jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel


Explanation:
jordforbedring / jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel

kilder:

Pindstrup: Jordforbedring
www.pindstrup.dk/hobby/tips-til.../jordforbedring/
En årlig jordforbedring giver bedre resultater på både kort og lang sigt. Blomsterbede og køkkenhave har godt af jordforbedring med Pindstrup Plus inden ...

Jordforbedring med Champost! - Champost<sup>®</sup>
www.champost.dk/produkter/
Champost jordforbedring er varmebehandlet og pasteuriseret hestemøg. Bruges som topdække, til at forbedre den eksisterende jord, gøde naturligt, holde på ...

Jordforbedring - Sitas
www.sitas.dk/udstyr-til-plantning/jordforbedring
Bakkegrus 0-4 mm, 15 l pose 0,4 mm sandkorn. Blandes med jord som er meget leret. Hjælper til at jorden bliver mere porøs og rodvenlig. Denne vare skal ...

Vermiculit som ***jordforbedringsmiddel*** | Grønomstilling
https://groenomstilling.erhvervsstyrelsen.dk/vermiculit...
Affaldet fra produktion af vermiculit produkter kan genbruges. ... Vermiculit kan muligvis mindske brugen af gødning da stoffet kan absorbere næringsstoffer og ...

Jordforbedring og gødning - plantekasse.dk
plantekasse.dk/shop/28-jordforbedring-og-godning
Forskellige produkter til forbedring af jorden samt gødning. --, Pris: laveste ... Vermiculite, 3 liter Et naturligt og miljøvenligt ***jordforbedringsmateriale***. Vermiculite er ...

Vermiculite 3 liter til ***jordforbedring*** - hurtig levering
denfrodigehave.dk › Så og prikle
Anvendes til forspiring og stiklinger som jorddække. Vermiculite bevarer fugten. Find alt til succesfuld forspiring i den e-mærkede netbutik.

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
plantevækst. Jordens kvælstofpulje ... Ydermere har vi sået ærter i potter, både i ren vermiculit og i vermiculit iblandet jord. Planterne får tilført forskellige ...

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
Planter kan ikke optage kvælstof på organisk form, dvs. bundet til organisk ... Ærter (+N + jord): Ærter dyrket med kvælstofgødning i vermiculit iblandet jord.

Vermiculite. 3 l - Blomsterverden.dk
www.blomsterverden.dk/product/vermiculite-1581/
Vermiculite er et mineral med en god evne til at absorbere og afgive fugt og næringsstoffer. Anvendes som jordforbedrende middel. Gør jorden fugtbevarende ...

Giv dine planter luft, så rødderne kan suge næring.
https://www.dansk-hobby-hydro.dk/.../vermiculite-25...
Vermiculite er perfekt at blande i din jord, i hydro-sten, i andre medier eller at bruge alene. Til brug i jord: Hvor den negative jord er tung eller klæbrigt anbefales ...

på engelsk:

Response of Vegetable Crops to Anticrustants | Department ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1982 - ***Final stands of onion were not affected by anticrustants, but emergence was most rapid with vermiculite*** (Table 2). Although Nalco 2190 was the ...

Response of Small-Seeded Vegetables to Several ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1981 - Are the increases in stand with PA because of an anticrustant effect, ... In summary, ***vermiculite was by far the most effective anticrustant*** and ...

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Enig.
1 day 18 hrs




Reference comments


10 hrs
Reference: jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel

Reference information:
vermiculite anticrustant > vermiculit jordforbedringsmiddel / jordforbedringsmateriale / jordforbedrende middel

references:

Vermiculit som ***jordforbedringsmiddel*** | Grønomstilling
https://groenomstilling.erhvervsstyrelsen.dk/vermiculit...
Affaldet fra produktion af vermiculit produkter kan genbruges. ... Vermiculit kan muligvis mindske brugen af gødning da stoffet kan absorbere næringsstoffer og ...

Jordforbedring og gødning - plantekasse.dk
plantekasse.dk/shop/28-jordforbedring-og-godning
Forskellige produkter til forbedring af jorden samt gødning. --, Pris: laveste ... Vermiculite, 3 liter Et naturligt og miljøvenligt ***jordforbedringsmateriale***. Vermiculite er ...

Vermiculite 3 liter til ***jordforbedring*** - hurtig levering
denfrodigehave.dk › Så og prikle
Anvendes til forspiring og stiklinger som jorddække. Vermiculite bevarer fugten. Find alt til succesfuld forspiring i den e-mærkede netbutik.

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
plantevækst. Jordens kvælstofpulje ... Ydermere har vi sået ærter i potter, både i ren vermiculit og i vermiculit iblandet jord. Planterne får tilført forskellige ...

Kvælstof
www.science.ku.dk/.../oe49_mad_til_milliarder.pdf
Planter kan ikke optage kvælstof på organisk form, dvs. bundet til organisk ... Ærter (+N + jord): Ærter dyrket med kvælstofgødning i vermiculit iblandet jord.

Vermiculite. 3 l - Blomsterverden.dk
www.blomsterverden.dk/product/vermiculite-1581/
Vermiculite er et mineral med en god evne til at absorbere og afgive fugt og næringsstoffer. Anvendes som jordforbedrende middel. Gør jorden fugtbevarende ...

Giv dine planter luft, så rødderne kan suge næring.
https://www.dansk-hobby-hydro.dk/.../vermiculite-25...
Vermiculite er perfekt at blande i din jord, i hydro-sten, i andre medier eller at bruge alene. Til brug i jord: Hvor den negative jord er tung eller klæbrigt anbefales ...

Response of Vegetable Crops to Anticrustants | Department ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1982 - ***Final stands of onion were not affected by anticrustants, but emergence was most rapid with vermiculite*** (Table 2). Although Nalco 2190 was the ...

Response of Small-Seeded Vegetables to Several ...
horticulture.oregonstate.edu › Groups › Oregon Vegetables
Apr 1, 1981 - Are the increases in stand with PA because of an anticrustant effect, ... In summary, ***vermiculite was by far the most effective anticrustant*** and ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2015-10-06 17:02:19 GMT)
--------------------------------------------------

Hej Anna, mange tak for din bemærkning. Jeg har indtastet svaret. Mvh, Andrés

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Note to reference poster
Asker: Hi Andres, tusind mange tak for hjælpen. Jeg tror, det ordet kan være jordforbedring. (Jeg ville gerne give dig points for dit svar, men eftersom du blot har skrevet det som et 'reference comment' kan det vist ikke lade sig gøre. ) Mvh, Anna





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search