Call Out Diagram

Danish translation: plantegning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Call Out Diagram
Danish translation:plantegning
Entered by: Torben Hansen

18:49 Mar 16, 2009
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
English term or phrase: Call Out Diagram
I'm translating a construction drawing for a building, showing the general floor plan (where the rooms are, etc). The drawing is called a Call Out Diagram and I'm not sure how that would translate.
Torben Hansen
United States
plantegning
Explanation:
plantegning

kilder:

Hvidovre Kommune - ***Plantegning*** - ***Plantegning***. i mål 1:100 hvor du angiver byggeriets mål samt præcis placering og omfang af døre, vinduer og rumangivelse. Der kan på tegningen - med fordel ...
www.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=1061 - 30k -

***Plantegning - Plantegning.NET*** tilbyder at udarbejde plantegninger ud fra en eksisterende tegning, hvad enten der er tale om en gammel arkitekttegning eller en håndtegnet ...
plantegning.net/ - 8k -

***Plantegninger, Plantegning***, hus, huse - ***Plantegninger, Plantegning***, hus, huse. ... ***Plantegninger*** · Forside · ABC Huse A/S · Hustyper · Grunde og projekter · Udstillingshuse · Kontakt ...
www.abc-huse.dk/Hustyper/Plantegninger.aspx - 21k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-03-16 20:50:50 GMT)
--------------------------------------------------

another option would be:

***grundplan***

sources:

netkit.dk - ***Grundplan til 3D*** - I denne guide vil jeg vise dig, hvordan du kan ***tegne et grundplan som 3D i Autocad***, .... Synes du at det er en god ide, at netkit.dk får flere guides. ...
www.netkit.dk/viewpage.php?page_id=8 - 29k -

Billeder + ***grundplan*** - www.sommerhus-skallerupklit.dk - Billeder + ***grundplan*** - www.sommerhus-skallerupklit.dk.
www.sommerhus-skallerupklit.dk/6780702 - 23k -

Rom-guide.dk - Peters-kirken - Grundplan - Rom-guide.dk er Danmarks store internetportal til Rom. ... ***Peters-kirken - Grundplan***. Kirkens dimensioner er overvældende: Udvendig længde 211 meter. ...
rom-guide.dk/Emnesider/UNDER_REJSEN/SEVAERDIGHEDER/Vatikanet/.../Peterskirken_grundplan_side.htm - 37k -
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3arbejdsdiagram
Suzanne Blangsted (X)
1 +1plantegning
andres-larsen


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
call out diagram
plantegning


Explanation:
plantegning

kilder:

Hvidovre Kommune - ***Plantegning*** - ***Plantegning***. i mål 1:100 hvor du angiver byggeriets mål samt præcis placering og omfang af døre, vinduer og rumangivelse. Der kan på tegningen - med fordel ...
www.hvidovre.dk/Default.aspx?ID=1061 - 30k -

***Plantegning - Plantegning.NET*** tilbyder at udarbejde plantegninger ud fra en eksisterende tegning, hvad enten der er tale om en gammel arkitekttegning eller en håndtegnet ...
plantegning.net/ - 8k -

***Plantegninger, Plantegning***, hus, huse - ***Plantegninger, Plantegning***, hus, huse. ... ***Plantegninger*** · Forside · ABC Huse A/S · Hustyper · Grunde og projekter · Udstillingshuse · Kontakt ...
www.abc-huse.dk/Hustyper/Plantegninger.aspx - 21k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-03-16 20:50:50 GMT)
--------------------------------------------------

another option would be:

***grundplan***

sources:

netkit.dk - ***Grundplan til 3D*** - I denne guide vil jeg vise dig, hvordan du kan ***tegne et grundplan som 3D i Autocad***, .... Synes du at det er en god ide, at netkit.dk får flere guides. ...
www.netkit.dk/viewpage.php?page_id=8 - 29k -

Billeder + ***grundplan*** - www.sommerhus-skallerupklit.dk - Billeder + ***grundplan*** - www.sommerhus-skallerupklit.dk.
www.sommerhus-skallerupklit.dk/6780702 - 23k -

Rom-guide.dk - Peters-kirken - Grundplan - Rom-guide.dk er Danmarks store internetportal til Rom. ... ***Peters-kirken - Grundplan***. Kirkens dimensioner er overvældende: Udvendig længde 211 meter. ...
rom-guide.dk/Emnesider/UNDER_REJSEN/SEVAERDIGHEDER/Vatikanet/.../Peterskirken_grundplan_side.htm - 37k -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Kjaer Iversen: ja, men så skal man nok lige tilføje "forklarende" også, altså "forklarende plantegning"
20 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
call out diagram
arbejdsdiagram


Explanation:
http://www.mothsoft.dk/classic/lemkeclas.html


Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search