lights-on feature

Danish translation: automatisk kørelys, køreautomatik

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lights-on feature
Danish translation:automatisk kørelys, køreautomatik
Entered by: Margit Pehrsson (X)

11:19 Oct 31, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / gryder
English term or phrase: lights-on feature
"Supply and fit lights-on feature" - en besked til et bilværksted.

Det er den dims/funktion der gør, at lygterne automatisk bliver tændt når bilen startes.
Margit Pehrsson (X)
automatisk kørelys
Explanation:
f. eks. "bilen er monteret med automatisk kørelys", man kan også sige "automatisk nærlys".
Selected response from:

Bodil Dyer
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4automatisk kørelys
lone (X)
4kørelysautomatik
Susanne Rosenberg
4automatisk kørelys
Bodil Dyer


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatisk kørelys


Explanation:
f. eks. "bilen er monteret med automatisk kørelys", man kan også sige "automatisk nærlys".

Bodil Dyer
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen.

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kørelysautomatik


Explanation:
Sådan kaldte Toyota det, da vi reimporterede vores bil for et par år siden (og fik slået funktionen fra, da den er overflødig i Tyskland).

Jeg er også stødt på "automatisk kørelys" og "automatisk lygtetænding", men det lader til, at mange forskellige fabrikater bruger kørelysautomatik.


    Reference: http://www.dkfritidbil.dk/detailforskrifter/lygter1.htm
Susanne Rosenberg
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dan Schioenning Larsen: Jeg var i Berlin for nylig, og på vejen derned (på landevejen ved Hamburg) så jeg flere skilte, der opfordrede til at have lyset tændt. I det hele taget var der mange biler, der kørte med lys. Mht. termen her, så er både dit og de andres forslag ok.
4 hrs
  -> For 3 år siden var det helt hen i vejret, men nu (dvs. fra den 1. oktober 2005) anbefales det, at man også kører med lys i dagtimerne (som i Danmark). Hvis ulykkesstatistikken udvikler sig positivt, bliver det nok lovpligtigt engang i fremtiden...

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatisk kørelys


Explanation:
many hits on Google1


    Reference: http://www.bilzonen.dk/bilnyt/artikelvisning:biltest=1:aid=3...
lone (X)
Canada
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 60




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search