alloy wheel

Danish translation: alu fælg

07:27 Jul 29, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: alloy wheel
Er det alufælg? (men det er ikke logisk da aluminium jo ikke er en legering)
TineW
United Kingdom
Danish translation:alu fælg
Explanation:
Hej

Alloy wheel er alu fælg. Hvis du søger efter alloy wheel/alu fælg på Google så viser Google billeder af alu fælger. Og aluminium er legering, ligesom sølv, guld osv. Så det er logisk.
Selected response from:

Stefan Sigurdsson
Grading comment
Mange tak. Jeg holder mig til alufælg, da der er så mange eksempler på google.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4legeringsfælg(e)
Suzanne Blangsted (X)
4alu fælg
Stefan Sigurdsson


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alu fælg


Explanation:
Hej

Alloy wheel er alu fælg. Hvis du søger efter alloy wheel/alu fælg på Google så viser Google billeder af alu fælger. Og aluminium er legering, ligesom sølv, guld osv. Så det er logisk.

Stefan Sigurdsson
Works in field
Native speaker of: Native in IcelandicIcelandic
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mange tak. Jeg holder mig til alufælg, da der er så mange eksempler på google.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Øhhh, aluminium, sølv, guld er rene metaller. Jeg kan ikke udelukke, at alufælge er legeret med andre metaller for at opnå bestemte egenskaber, ligesom guld- og sølvsmykker er det. Logisk? :)
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
legeringsfælg(e)


Explanation:
www.occo.dk/fileadmin/user_upload/katalog/rengoering_jan03.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-07-29 14:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

if the URL does not work, look for legeringsfælge on the web

Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search