positioned

Danish translation: klar til

12:42 Mar 25, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: positioned
Automotive batteries are the most-recycled consumer product, and we are positioned to become the leading supplier of battery systems for the next generation of hybrid vehicles.
I can't quite find the right term in this context - please help.
Jytte Crooks
Danish translation:klar til
Explanation:
Et andet forslag

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-25 14:22:06 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg synes, det er tilstrækkeligt at sige: Vi er klar til at blive førende leverandør...
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
thank you very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vi er klar til at indtage positionen som markedets førende leverandør...
Charlotte Corty
4er i en position til
Jens Kaestel
4klar til
Jeanette Brammer
4vi er i stand til at blive
Michael Lange (X)
3 +1har positioneret os til / har bragt os i stilling til
Christina Kjaergaard
3indtage en position
Rikke Lyksbo


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
har positioneret os til / har bragt os i stilling til


Explanation:
Mulige forslag.

Christina Kjaergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lone (X)
3 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vi er klar til at indtage positionen som markedets førende leverandør...


Explanation:
sådan kunne den vendes, så du får det hele med.

Charlotte Corty
Native speaker of: Native in DanishDanish

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vi er i stand til at blive


Explanation:
et tredie forslag, jeg syntes positioned for mig betyder noget med evnen til at klare opgaven eller tager jeg fejl?

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-03-25 13:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Synonymerne for Situation er: tilstand, forfatning, kondition, stand, status, stilling, scene, afsnit.

Så en fjerde mulighed kunne være: ”vi er nu i stilling til at”


Michael Lange (X)
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klar til


Explanation:
Et andet forslag

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-25 14:22:06 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg synes, det er tilstrækkeligt at sige: Vi er klar til at blive førende leverandør...

Jeanette Brammer
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 24
Grading comment
thank you very much

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
are positioned
er i en position til


Explanation:
Denne vending bruges ofte.

Håber det hjælper.. :-)

Example sentence(s):
  • Svaret til dette spørgsmål ligger i forståelsen af, om end FN er i en position til at give denne legitimitet.
  • Socialdemokraterne er de eneste, der er i en position til også praktisk at lede stater videre efter krisen.

    Reference: http://www.khilafah.dk/boger/irak1_dk.pdf
    Reference: http://www.politologiske.dk/artikel08-ps6.htm
Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
indtage en position


Explanation:
og vi indtager en position, som kan gøre os til...

Endnu et forslag.

Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 61




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search