valet key

Danish translation: service parkerings noegle

07:24 Jul 20, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: valet key
En bestemt type nøgler til biler.
Har haft det engang før, men kan ikke huske/finde det igen.
Jørgen Madsen
Danish translation:service parkerings noegle
Explanation:
Def. fra wikipedia er korrekt; problemet er vel hvad I kalder 'valet parking' i DK. Det findes nok ikke saa meget som herovre, hvor enhver restaurant/hotel med respekt for sig selv tilbyder valet parking. Jeg ved at hotel d'Angleterre har valet parking.
(jeg beklager mine manglende danske vokaler; jeg sidder ved den forkerte computer)
Selected response from:

CharlotteLinder
Grading comment
Tak for hjælpen! Jeg valgte denne term, selvom jeg ikke kan finde den nogen steder, men den giver mest mening.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4service parkerings noegle
CharlotteLinder
4valet-nøgle // valet nøgle
Suzanne Blangsted (X)


Discussion entries: 5





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
valet-nøgle // valet nøgle


Explanation:
http://www.biludlejning-usa.dk/valet-parking.asp


Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
service parkerings noegle


Language variant: tjener parkerings noegle

Explanation:
Def. fra wikipedia er korrekt; problemet er vel hvad I kalder 'valet parking' i DK. Det findes nok ikke saa meget som herovre, hvor enhver restaurant/hotel med respekt for sig selv tilbyder valet parking. Jeg ved at hotel d'Angleterre har valet parking.
(jeg beklager mine manglende danske vokaler; jeg sidder ved den forkerte computer)

CharlotteLinder
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 6
Grading comment
Tak for hjælpen! Jeg valgte denne term, selvom jeg ikke kan finde den nogen steder, men den giver mest mening.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Quest4: Men vi ville aldrig skrive det i tre ord på dansk !!!
1 day 7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search