Cut-of-time

Danish translation: Seneste tidspunkt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cut-off-time
Danish translation:Seneste tidspunkt
Entered by: Jens Kaestel

09:04 Aug 15, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / parts
English term or phrase: Cut-of-time
i forbindelse med ordre på, bestilling og afsendelse af reservedele og måske udskiftning med en anden del
Quest4
seneste tidspunkt
Explanation:
Jeg mener også, det må være 'cut-off-time', men foreslår at det oversættes til 'seneste tidspunkt'

Håber det hjælper... :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
Tak for hjælpen - det gælder alle - men jeg anvendte denne...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Lukketid
Poul Moller
4seneste tidspunkt
Jens Kaestel


Discussion entries: 2





  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cut-of-time
Lukketid


Explanation:
Mon ikke, det skal være cut-off-time?
Jeg har set det som lukketid i forb. med bestilling af reservedele, men tjek sammenhængen, hvis det er muligt.
Mvh.
Poul

Poul Moller
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeanette Brammer: Jeg tror også, det er en trykfejl, og at det er noget med seneste tidspunkt for bestilling, hvis det skal leveres samme dag/næste dag
3 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cut-of-time
seneste tidspunkt


Explanation:
Jeg mener også, det må være 'cut-off-time', men foreslår at det oversættes til 'seneste tidspunkt'

Håber det hjælper... :-)

Example sentence(s):
  • Seneste tidspunkt for bestilling. Vi skal modtage din ordre senest den foregående hverdag kl. 13.00 for at kunne garantere at din bestilling når med i den ugentlige leverance.
  • For hver betalingstype er fastsat et cut-off tidspunkt, dvs. det seneste tidspunkt, hvor betalingsanmodningen skal være afleveret...

    Reference: http://www.dianova.dk/Default.aspx?ID=73
    Reference: http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/cash_manage...
Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tak for hjælpen - det gælder alle - men jeg anvendte denne...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search