Spread with water on the honeycomb radiator

Danish translation: Sprøjt vand på køleren med bikubegitter

10:10 Oct 10, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Spread with water on the honeycomb radiator
Det er en instruktion til folk på et autoværksted. Her er lidt kontekst:

Top off water in the car’s radiator:
• Spread with water on the honeycomb radiator.
• Keep your face away from the radiator’s cap.
Jeanette Brammer
Danish translation:Sprøjt vand på køleren med bikubegitter
Explanation:
Hej Jeanette, jeg ved ikke om det hedder bikubegitter - men se en billedsøgning, så ser du den slags gitre, (kølergitre).
Håber i det mindste, det hjælper.
VH
Poul
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg brugte dit forslag i lidt omskrevet form, da Google ikke havde nogen hits på Eriks cellekøler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oversprøjt cellekøleren med vand
NetLynx
3Sprøjt vand på køleren med bikubegitter
Poul Moller


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spread with water on the honeycomb radiator
Sprøjt vand på køleren med bikubegitter


Explanation:
Hej Jeanette, jeg ved ikke om det hedder bikubegitter - men se en billedsøgning, så ser du den slags gitre, (kølergitre).
Håber i det mindste, det hjælper.
VH
Poul

Poul Moller
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg brugte dit forslag i lidt omskrevet form, da Google ikke havde nogen hits på Eriks cellekøler.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spread with water on the honeycomb radiator
oversprøjt cellekøleren med vand


Explanation:
Hvis nogen kan foreslå en elegantere oversættelse end 'spread with' = 'oversprøjte med', er den meget velkommen.
Jeanette: Gætter jeg rigtigt, når jeg tror, at anvisningen gælder ved en faretruende høj kølevandstemperatur i en bil eller et andet køretøj?

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 72
Notes to answerer
Asker: Hej Erik, jeg er sådan set ikke helt klar over det.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search