Service following

Danish translation: automatisk skift

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Service following
Danish translation:automatisk skift
Entered by: Luca Vaccari

07:19 Nov 11, 2015
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Personbil - bilradio
English term or phrase: Service following
Det er en opremsning af de forskellige funktioner en bilradio har.

"Service following between DAB and FM stations with largely imperceptible switching (seamless linking)"

Jeg går ud fra, at det har noget at gøre med, at radioen kan skifte mellem FM/AM og DAB, hvis der er behov for det i forbindelse med forringede antenneforhold fx, men udtrykket for "service following" på dansk kender jeg ikke.
Anyone?
Rikke Stenlev
Denmark
automatisk skift
Explanation:
Det kan jo også være, at bilradioen automatisk skifter til en anden stærkere station inden for samme bånd.

Kig ellers her for tip!
https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/ma...
Selected response from:

Luca Vaccari
Italy
Grading comment
Det er et fair og bredt bud. Den prøver jeg. Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3automatisk skift
Luca Vaccari
3skift af service(leverandør/funktion)....
Poul Moller
1?
Certified Translator Lisbeth Thorsager


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
service following
automatisk skift


Explanation:
Det kan jo også være, at bilradioen automatisk skifter til en anden stærkere station inden for samme bånd.

Kig ellers her for tip!
https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/ma...

Luca Vaccari
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det er et fair og bredt bud. Den prøver jeg. Tak!

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
service following
?


Explanation:
ved ikke om du har set denne standard:
ETSI standard TS 103 176
Den forklarer det og kan måske hjælpe dig videre, men oversættelsen kender jeg desværre heller ikke.


Certified Translator Lisbeth Thorsager
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
service following
skift af service(leverandør/funktion)....


Explanation:
Hej Rikke
Jeg ved ikke, hvad dette hedder, men ved at bruge din sætning, fandt jeg siden "Connectivity', som må være den, du oversætter, og ved at søge på DAB + FM + Seamless linking fandt jeg nedenstående link, hvor du kan se fænomenet forklaret. Lidt langhåret måske.


    Reference: http://www.jasmin-infotech.com/domains/automotive/digital-ra...
Poul Moller
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 88




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search