One man's trash is another man's treasure.

Danish translation: Den enes affald er (eller 'kan være') en andens skat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:One man's trash is another man's treasure.
Danish translation:Den enes affald er (eller 'kan være') en andens skat

19:19 May 9, 2012
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2012-05-12 20:54:07 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Danish translations [Non-PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: One man's trash is another man's treasure.
-This is trash,

-One man's trash is another man's treasure.
Theis Nielsen
Den enes affald er (eller 'kan være') en andens skat
Explanation:
Lige ud ad landevejen :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-05-09 21:13:54 GMT)
--------------------------------------------------

Det skulle selvfølgelig være 'den enes affald'...
Selected response from:

Pernille Kienle
Canada
Grading comment
Mange tak. Så var den ikke sværere :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4den enes skrald, den andens guld
Randi Kristensen
3 +1Den enes død den andens brød
Poul Moller
4Den enes affald er (eller 'kan være') en andens skat
Pernille Kienle


Discussion entries: 1





  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
one man's trash is another man's treasure.
Den enes affald er (eller 'kan være') en andens skat


Explanation:
Lige ud ad landevejen :)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-05-09 21:13:54 GMT)
--------------------------------------------------

Det skulle selvfølgelig være 'den enes affald'...

Example sentence(s):
  • Den enes skat er/kan være en andens skat

    Reference: http://www.midtfynsposten.dk/article/1301593:Midtfyns-Posten...
Pernille Kienle
Canada
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mange tak. Så var den ikke sværere :-)
Notes to answerer
Asker: Jeg takker. Så var det heller ikke sværere :-)


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
one man's trash is another man's treasure.
Den enes død den andens brød


Explanation:
Måske kan den også bruges - det andet forslag er en direkte oversættelse, men ikke et fast udtryk på dansk. Du ser sikkert af sammenhængen, hvad der fungerer bedst.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-05-09 21:52:03 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg er faktisk blevet uenig med mig selv :). Hørte netop udtrykket på BBC - i en udsendelse om antikviteter - One man's junk is another man's treasure. Så har jeg desværre ikke oversættelsen...men jeg fandt dette. Den enes storskrald, den andens genbrugsguld...
http://1001-sparetips.dk/den-enes-storskrald-den-andens-genb...



Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Roelands
2 mins

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
one man\'s trash is another man\'s treasure.
den enes skrald, den andens guld


Explanation:
Der er mange hits på Google med dette udtryk, som jeg tjekkede efter at have læst Poul Møllers svar.

Randi Kristensen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search