iterate among them

Danish translation: skifte mellem dem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:iterate among them
Danish translation:skifte mellem dem
Entered by: Hanne Rask Sonderborg

09:31 Dec 26, 2008
English to Danish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: iterate among them
Jeg er meget usikker på, hvad "iterate" betyder i denne sammenhæng: "On the map you can tap the arrows to iterate among them". Mit eget bud ville være "at skifte mellem dem". Hvad mener andre?
Line Maxwell
skifte mellem dem
Explanation:
Jeg læser "iterate" som værende synonymt med verbet "toggle". Ordet kommer af latin og ser i min latin-danske ordbog ud til at komme af verbet "itero" (gentager).
Selected response from:

Hanne Rask Sonderborg
Denmark
Grading comment
Tak for svaret - det var min første indskyldelse at gå efter denne mulighed, da teksten lægger op til et let, kundeorienteret sprog.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skifte mellem dem
Hanne Rask Sonderborg
3iterere
Suzanne Blangsted (X)


Discussion entries: 2





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skifte mellem dem


Explanation:
Jeg læser "iterate" som værende synonymt med verbet "toggle". Ordet kommer af latin og ser i min latin-danske ordbog ud til at komme af verbet "itero" (gentager).

Hanne Rask Sonderborg
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Tak for svaret - det var min første indskyldelse at gå efter denne mulighed, da teksten lægger op til et let, kundeorienteret sprog.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iterere


Explanation:
IATE have oversat iterate = iterere
L&H Informatik Ordbog have oversat iterative = iterative


Suzanne Blangsted (X)
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 21




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search