depth ruler

Danish translation: lineal for lodret dybde

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:depth ruler
Danish translation:lineal for lodret dybde
Entered by: Barbara Østergaard

09:25 Apr 8, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Om tekstredigering
English term or phrase: depth ruler
"A vertical depth ruler indicates how much text is filling the frame, and a line indicates where text is overset."

Mon det er ligeud ad landevejen - eller kender I/har I et forslag til en anden oversættelse? Google giver kun ét resultat ved en søgning på den direkte oversættelse... PFT!
Barbara Østergaard
Denmark
linial for lodret dybde
Explanation:
Se de to links på hhv. dansk og engelsk.

Nederst på siderne omtales "linial for lodret dybde" på dansk og "vertical depth ruler" på engelsk.
Selected response from:

Dan Schioenning Larsen
Denmark
Grading comment
Lige præcis det, jeg søgte! ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5linial for lodret dybde
Dan Schioenning Larsen
4dybdelineal
xxxlone


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dybdelineal


Explanation:
det er sikkert den oversætellse du selv har fundet.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=da&q=dybdelineal&btnG=Google...
xxxlone
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  NetLynx: Efter at have set link'et er jeg uenig; link'et drejer sig om noget andet end Barbaras spørgsmål. Hvis jeg skulle finde på en oversættelse, ville jeg sige 'højdelineal' eller 'sidelineal'.
49 mins

agree  Suzanne Blangsted
4 hrs
  -> Tak for det!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
linial for lodret dybde


Explanation:
Se de to links på hhv. dansk og engelsk.

Nederst på siderne omtales "linial for lodret dybde" på dansk og "vertical depth ruler" på engelsk.


    Reference: http://www.adobe.dk/products/incopy/overview.html
    Reference: http://store.adobe.com/products/incopy/overview.html
Dan Schioenning Larsen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Lige præcis det, jeg søgte! ;-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search