grounding straps

Danish translation: jordforbindelses/aflednings eller jordkontakt samlejern

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grounding straps
Danish translation:jordforbindelses/aflednings eller jordkontakt samlejern
Entered by: Birgit Holst

13:21 Jul 9, 2011
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / installation
English term or phrase: grounding straps
Kontekst:

It is recommended that grounding straps be set into the concrete foundation and electrically connected to the containerised unit.

Hvad kalder man jordforbindelsesstænger/strimler indstøbt i beton på dansk?
Liset Nyland
Italy
jordforbindelses/aflednings eller jordkontakt samlejern
Explanation:
Iflg. Clausens Tekniske Ordbøger eng-da 4. udgave.

Samlejern er de rustne jern man ser stikke op af beton under byggeri, hvor man har jordforbindelse/afledning eller jordkontakt for el.
Selected response from:

Birgit Holst
Denmark
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5jordforbindelses/aflednings eller jordkontakt samlejern
Birgit Holst
4jordingsstrupper; grundingsstropper
Randi Stenstrop


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
jordingsstrupper; grundingsstropper


Explanation:
Det første giver 19 resultater på Google, det andet kun to.

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2011-07-09 14:00:16 GMT)
--------------------------------------------------

jordingsstropper, selvfølgelig :-)

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: tak, den er lige til min ordliste


17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
jordforbindelses/aflednings eller jordkontakt samlejern


Explanation:
Iflg. Clausens Tekniske Ordbøger eng-da 4. udgave.

Samlejern er de rustne jern man ser stikke op af beton under byggeri, hvor man har jordforbindelse/afledning eller jordkontakt for el.

Birgit Holst
Denmark
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 7
Notes to answerer
Asker: Tak, det er netop disse jeg mener, selv om jeg i Google ikke har kunnet finde et eneste link, hvor ordet samlejern er benyttet i denne henseende...hvis man derimod søger under "fundamentsjord" kommer der masser af beskivelser af denne type anlæg.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search