developer

Danish translation: developer

09:56 Sep 4, 2012
English to Danish translations [PRO]
Cosmetics, Beauty / Hair product for lightening
English term or phrase: developer
For on the scalp application use a 20 vol. developer or less.
Denne 'developer' skal blandes med en creme til at lysne håret.
Er det en 'oxidant' på dansk? Ordet 'oxydant' står uden på flasken.
Marianne Sorensen
Denmark
Danish translation:developer
Explanation:
Developer er almindeligt anvendt på dansk. Prøv at google hårfarve developer.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak, brugte developer, men det andet forslag er også godt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fremkaldervæske
Jeanette Brammer
3developer
Randi Stenstrop


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
developer


Explanation:
Developer er almindeligt anvendt på dansk. Prøv at google hårfarve developer.

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak, brugte developer, men det andet forslag er også godt.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fremkaldervæske


Explanation:
Når man farver hår, plejer der at være en farvecreme og en fremkaldervæske, og de to ting skal blandes, lige inden man farver håret.


    Reference: http://selfcareshop.dk/category/sanotint-vejledning-ved-brug...
Jeanette Brammer
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Jeg hælder også mere til denne oversættelse, evt. blot 'fremkalder'.
58 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search