barg-steam

Danish translation: bar(g) damp, bar(overtryk) damp

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:barg-steam
Danish translation:bar(g) damp, bar(overtryk) damp
Entered by: NetLynx

12:46 Oct 8, 2009
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: barg-steam
"plate-type heat exchanger fit for industrial 4 barg-steam"
Jørgen Madsen
bar(g) damp, bar(overtryk) damp
Explanation:
g = gauge, dvs. tryk ud over atmosfæretrykket, som er tæt på 1 bar.
Evt. 'damp ved 4 bar(overtryk)' e.l.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Fik mig faktisk googlet frem til samme resultat ;-)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bar(g) damp, bar(overtryk) damp
NetLynx
1barg-damp
andres-larsen


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
barg-damp


Explanation:
plade-type varmeveksler egnet til industriel 4 barg-damp

kilde:

[PDF] Vi ekspanderer Vi ekspanderer - : PDF/Adobe Acrobat
ver ATEX-direktivet at egnede beskyttelsesmetoder installeres for at ... FIKE-pladetype HI giver en effektiv aflast- ... de aktuatorer til en lang række industriel- le applikationer. .... damp til gryderne i sygehusets store køk- .... +100°C og ***tryk på op til 6 barg***. Den har forskellige former for udgange såsom ...
www.lymakemiteknik.dk/cgi-files/.../file-585-73790-3955.pdf -

[PDF] Energi & kraftværker - : PDF/Adobe Acrobat - HTML
Persta sædeventiler type 200 LM PN500 benyttes normalt til ***damp og varmt kedelvand ..... Målerørene er designet til at modstå tryk op til 100 barG***. ...
www.lymakemiteknik.dk/cgi-files/.../file-585-213696-17148.p... -

AB&CO TT BOILERS - ***Tryk (liter) (barg) DT 300 60 50,0. DT 600 105 28 .5. DT 800 180 16 ,5 ... fordamper under sanitære betingelser, således at man opnår kulinarisk ren damp***. ...
www.abco.dk/sidste070318.htm -

[PDF] Indhold - : PDF/Adobe Acrobat
Måling af højviskose medier op til. 100.000 cSt. • Tryk op til 315 bar g (højere på fore- spørgsel) ..... damp, så den rette temperatur opnås hurtigt og med ...
www.fagerberg.dk/cgi-files/mdmgfx/file-585-67438-21887.pdf -

[PDF] Armatec sikkerhedsventil - : PDF/Adobe Acrobat - Vista
Type 459 (metallisk tættende) anvendes til damp, luft og væsker. .... I "massiv" udførelse for tryk op til 850 barg. - Med DIN/ANSI flanger ...
www.armatec.dk/pages/4843/webbase/1_Type_459_462_DK.pdf -

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 18

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bar(g) damp, bar(overtryk) damp


Explanation:
g = gauge, dvs. tryk ud over atmosfæretrykket, som er tæt på 1 bar.
Evt. 'damp ved 4 bar(overtryk)' e.l.



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit)
NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Fik mig faktisk googlet frem til samme resultat ;-)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search